Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny plåtburkssamlare....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Burk för en av hundarnas torrfoder.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av eje5666 Visa inlägg
      Hejsan! kul med Burktrådar! jag har även en del burkar,tagit bilder på några av dem,kommer mera sedan kanske,De är roligt med både nya å gammla tycker jag.
      Har satt in några kaffeburkar på Tråden Kaffeburkar också!
      Jag måste bara säga att din burk på bilden längst ner, längst åt höger är otroligt vacker!!

      Comment


      • #18
        Har haft fullt upp hela helgen så jag har inte vart inne på PES på hela helgen! Ja den burken är väldigt vacker å jag har fått den av min Mor å den är rätt så gammal säger hon.
        Roligt att du gilla den å få några komentarer.

        Comment


        • #19
          Min typ av samlande

          Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Apropå tråden: Samlandets Drivkraft; vilket slags samlande har ni plåtburkssamlare? Urskiljning, mönster etc.
          I mitt fall handlar det om kända märken, gärna för mat/dryck/godis m.m.
          Både sprillans nya och gamla + att burkarna måste vara helt i plåt. Några kaffeburkar har "påbyggt" plastlock med spänne och dessa är ok, men i övrigt måste burkarna vara helt i plåt.

          Du kan ju kolla på www.plåtburkar.se - håller på att lägga upp min samling där.
          (Hoppas jag inte bröt mot någon regel nu genom att jag lade upp min sajt...)
          Last edited by plåtburkar.se; 2008-03-17, 12:47.

          Comment


          • #20
            Fortsätt lägga ut dina burkar, jag kommer in o kollar ibland.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #21
              Det är ju alltid kul att ha en besökare i alla fall

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av plåtburkar.se Visa inlägg
                Det är ju alltid kul att ha en besökare i alla fall
                Jag smygtittar också.

                Comment


                • #23
                  Lite allmänt om gamla plåtburkar. Läste för ett tag sedan en bol om lanthandelns historia. Det mesta såldes i lösvikt och exponerades i burkar från olika företag. Boken påstår att många av burkarna tingades av kunder som fick dom när de var tömda. Fanns även de handlare som sålde burkarna.

                  Comment


                  • #24
                    Får en sten och glasnörd blanda sig i det här med burkar. Dessa hittade jag i Småland.
                    Den stora tyckte jag att jag såg på en annan bild här men texten var inte riktigt densamma. Jag tycker den är vacker.
                    Den lilla vet jag inte om det är en ny burk eller om den tillhör de äldre.
                    DG
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #25
                      fler burkar

                      .......hä är några fler burkar
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                        Får en sten och glasnörd blanda sig i det här med burkar. Dessa hittade jag i Småland.
                        Den stora tyckte jag att jag såg på en annan bild här men texten var inte riktigt densamma. Jag tycker den är vacker.
                        Den lilla vet jag inte om det är en ny burk eller om den tillhör de äldre.
                        DG
                        Mentolburken var fin, hur ser den ut - resten.
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                          Får en sten och glasnörd blanda sig i det här med burkar. Dessa hittade jag i Småland.
                          Den stora tyckte jag att jag såg på en annan bild här men texten var inte riktigt densamma. Jag tycker den är vacker.
                          Den lilla vet jag inte om det är en ny burk eller om den tillhör de äldre.
                          DG
                          Den stora burken som de står Bon Bon på Står de på min, Karl Peter Påhlsson på,säkert samma namn men burkarna kan vara från olika år tror jag,den jag har är kommen från min Mormor i Falkenberg, hon fick den från en affär en gång har hon sagt. de är väldigt längesedan för Mormor har varit borta länge!

                          Comment


                          • #28
                            Mormors plåtburk

                            Detta är min favoritplåtburk som jag fått efter mormor, Gevaliakaffe var den till för från början.
                            Söffe
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #29
                              Söffe Söffe!!!! Vacker, vacker, har du vart hemma å hämtat min! Ser likadan ut. ja den är en pärla

                              Comment


                              • #30
                                Jag slänger in en burk med. Välling i storförpackning
                                Bifogade filer
                                Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

                                Comment

                                Working...
                                X