Det är ju alltid kul att ha en besökare i alla fall![]()
Lite allmänt om gamla plåtburkar. Läste för ett tag sedan en bol om lanthandelns historia. Det mesta såldes i lösvikt och exponerades i burkar från olika företag. Boken påstår att många av burkarna tingades av kunder som fick dom när de var tömda. Fanns även de handlare som sålde burkarna.
Får en sten och glasnörd blanda sig i det här med burkar. Dessa hittade jag i Småland.
Den stora tyckte jag att jag såg på en annan bild här men texten var inte riktigt densamma. Jag tycker den är vacker.
Den lilla vet jag inte om det är en ny burk eller om den tillhör de äldre.
DG
Den stora burken som de står Bon Bon på Står de på min, Karl Peter Påhlsson på,säkert samma namn men burkarna kan vara från olika år tror jag,den jag har är kommen från min Mormor i Falkenberg, hon fick den från en affär en gång har hon sagt. de är väldigt längesedan för Mormor har varit borta länge!![]()
Detta är min favoritplåtburk som jag fått efter mormor, Gevaliakaffe var den till för från början.
Söffe
Söffe Söffe!!!! Vacker, vacker, har du vart hemma å hämtat min! Ser likadan ut. ja den är en pärla
![]()
Jag slänger in en burk med. Välling i storförpackning
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)