Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Jag har jättemycket just nu som tar min tid, hinner inte riktigt med PES.

    En bild säger mer än tusen ord ...... så jag låter bilderna tala!

    Här kommer en sköldpadda med en ovanlig signering!
    Hej Alegni!

    Tack för en fantastiskt vacker sköldpadda och en väldigt ovanlig signering. Dessutom så tar jag återigen av mig hatten över din fantastiska förmåga att ta vackra bilder.

    Nu tänkte jag själv bidra med lite saker så här på lördagskvällen. Gjorde lite loppisfynd idag som jag gärna vill visa upp. dessutom en riktigt snygg jycke som jag köpt på Tradera. Så håll till godo!
    Mvh. Birger!
    Click image for larger version

Name:	PONTUS OCH FM 024.jpg
Views:	1
Size:	37,5 KB
ID:	492139

    Click image for larger version

Name:	PONTUS OCH FM 026.jpg
Views:	1
Size:	51,5 KB
ID:	492140

    Click image for larger version

Name:	PONTUS OCH FM 027.jpg
Views:	1
Size:	38,6 KB
ID:	492141

    Click image for larger version

Name:	PONTUS OCH FM 028.jpg
Views:	1
Size:	36,3 KB
ID:	492142

    Click image for larger version

Name:	PONTUS OCH FM 029.jpg
Views:	1
Size:	48,0 KB
ID:	492143

    Comment


    • Hej Cina!
      Tack för en härligt kaxig pingvin. Snacka om att ha näsan i vädret.Tur att det inte regnar där han kommer ifrån, för då hade han nog drunknat.

      Mvh. Birger!
      Last edited by birger; 2010-06-06, 00:40.

      Comment


      • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Hej Cina!
        Tack för en härligt kaxig pingvin. Snacka om att ha näsan i vädret.Tur att det inte regnar där han kommer ifrån, för då hade han nog drunknat.

        Mvh. Birger!
        Hahaha, Birger du glömmer väl inte att pingviner är simkunniga... Grattis till dina fina loppisfynd, och vad roligt att hunden hamnade hos dig!

        /Cina
        Bifogade filer

        Comment


        • Jag har lagt in några av mina pjäser i mitt album nu :-)

          Comment


          • Hej Tina T!

            Oj oj oj! Vilka tjusiga saker, helt fantastiska! Seglet har jag aldrig sett förut, jag blir mållös. Vore roligt att även få lite mått, vikt och om och hur de är signerade. Vore kul att veta under vilken tidsperiod de gjorts. Stort tack för dessa bidrag jag ser fram emot flera.

            Mvh. Birger!

            Comment


            • Nya album

              Hej alla FM-vänner!

              Nu har jag äntligen "knåpat" ihop några album. Ni är alla välkomna att ta del av några av mina härliga FM-figurer. Håll till godo!
              Mvh. Birger!

              Comment


              • Ursprungligen postat av TinaT Visa inlägg
                Jag har lagt in några av mina pjäser i mitt album nu :-)
                Enormt vackra, enorma(?) föremål! Jättekul att se!

                Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                Hej alla FM-vänner!

                Nu har jag äntligen "knåpat" ihop några album. Ni är alla välkomna att ta del av några av mina härliga FM-figurer. Håll till godo!
                Mvh. Birger!
                Superfina album birger!
                Snyggt färgmatchat också! Riktigt trevligt att få kika i era album

                Ska försöka skapa ett eget också. I morgon blir det fota av, om vädret tillåter, något stort har strandat här hemma:-)

                Comment


                • Oj, vad roligt med album! Rena rama julafton!


                  TinaT: Namnet på ditt album är kort och koncist, men mitt i prick! Albumets namn säger allt: Vackert
                  Stora, fina, mäktiga pjäser. Vi blir inte alls gröna av avund!

                  Cina: din klotfisk är kanske är lite svårfotograferad men jättefin ... han verkar vara en liten "linslus"
                  eller så är han väldigt nyfiken på din kamera!

                  Birger: oj, det blir fler och fler i din samling, trevligt. Tittar på bilderna, och ser så gott det går på etiketterna.
                  Noterade en etikett, när jag själv hittade den etiketten (på ett FM päron) så gjorde jag en baklängesvolt med skruv,
                  eller så var det ett glädjeskutt! Hur som helst, vissa etiketter dyker inte upp så ofta.



                  Tack till samtliga som har album med bilder.

                  Spännande att se, och spännande att se att vi har lite olika favoriter i färg och form som vi samlar på.


                  .
                  Last edited by alegni; 2010-06-08, 01:07.

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                    Tack för en fantastiskt vacker sköldpadda och en väldigt ovanlig signering.

                    Ja, signeringen är ovanlig så den får vi fundera vidare på.....Åldersmässigt så ligger den uppskattningsvis runt 1980.

                    --------------------------------------------

                    Många tycker att signeringar är av ondo, det drar ner värdet på föremålet, det förfular,
                    och i många fall håller jag med men en signering kan även ge en hel del information.

                    --------------------------------------------

                    Följande FM föremål har en historia att berätta..... En signering från 1971.

                    Färe & Marcolin
                    Konstglas A/B Ronneby, Sweden

                    Dubler Cup
                    Challenge Round
                    1-3 October, 1971
                    La Costa


                    Föremålet kan ni läsa om här:



                    och här kommer signeringen som jag "glömde" att fota vid tillfället!
                    Bifogade filer
                    Last edited by alegni; 2010-06-08, 02:15.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Oj, vad roligt med album! Rena rama julafton!

                      Tack till samtliga som har album med bilder.

                      Spännande att se, och spännande att se att vi har lite olika favoriter i färg och form som vi samlar på.

                      .
                      Håller med ovanstående skrivare!
                      Inspirererad av era fina album har jag knåpat ihop ett eget. Många bilder i repris, men ett par nykomlingar.
                      Gå gärna in och kika under min profil. Hoppas att snart kunna fylla på med fler föremål!


                      Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Följande FM föremål har en historia att berätta..... En signering från 1971.

                      Färe & Marcolin
                      Konstglas A/B Ronneby, Sweden

                      Dubler Cup
                      Challenge Round
                      1-3 October, 1971
                      La Costa


                      Föremålet kan ni läsa om här:



                      och här kommer signeringen som jag "glömde" att fota vid tillfället!
                      Spännande historia!
                      Kul att den hamnade hos dig och att tog sig hela vägen från U.S.A. och hem igen, med sitt orginalracket i behåll!

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                        Inspirererad av era fina album har jag knåpat ihop ett eget. Många bilder i repris, men ett par nykomlingar.
                        Tack för ditt album .... ja, där finns en hel del godbitar!



                        Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                        Spännande historia!
                        Kul att den hamnade hos dig och att tog sig hela vägen från U.S.A. och hem igen, med sitt orginalracket i behåll!
                        Tennisdamen var snabbt hemma igen. Hon följde ju med den svenske lagledaren hem ... och den svenske lagledaren
                        var ingen mindre än Jack Kotschack, mannen bakom Radio Nord!

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                          Tack för ditt album .... ja, där finns en hel del godbitar!





                          Tennisdamen var snabbt hemma igen. Hon följde ju med den svenske lagledaren hem ... och den svenske lagledaren
                          var ingen mindre än Jack Kotschack, mannen bakom Radio Nord!
                          Tack så mycket alegni!
                          Härligt att din vackra tennisdam här en sådan proveniens, det gör henne dessutom historiskt intressant

                          Den stora kolossen som strandat här hemma är en val, eller
                          "Disco-valen", som var min sons spontana benämning på den när vi satt och kikade igenom Tradera för att hitta några spännande FM-föremål.

                          Så nu går den allmänt under namnet Disco-valen här!
                          32 * 13 cm, 1,8 kg
                          Bifogade filer
                          Last edited by simco; 2010-06-09, 10:30.

                          Comment


                          • Hej Simco!
                            Tack själv för ett vackert album. Väldigt bra bilder och din "discoval" är helt fantastisk den gillar jag skarpt. Noterade även en panda, den väckte ett visst habegär hos mig Tänker själv fortsätta att lägga upp nya album när vädret blir lite bättre här hemma. Riktigt roligt att kunna titta på varandras samlingar, eller hur?
                            Mvh. Birger!

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                              Tack för ditt album .... ja, där finns en hel del godbitar!





                              Tennisdamen var snabbt hemma igen. Hon följde ju med den svenske lagledaren hem ... och den svenske lagledaren
                              var ingen mindre än Jack Kotschack, mannen bakom Radio Nord!
                              Hej Alegni!

                              Tack själv för alla dina fantastiska bilder. Tennisdamen är ju helt fantastisk.
                              Historien kring damen gör det ju ännu mer intressant. Jag är själv gammal tennisspelare så den bakgrunden intresserar helt klart mig.
                              Mvh. Birger!

                              Comment


                              • Hej igen!

                                Har en fråga kring en liten elefant ca. 20 cm hög, väldigt charmig med en grå-svart massa inlagt i klarglaset. Skulle vilja veta lite mer om den, om någon känner sig manad. Vet att det inte är FM men jag tycker att den ändå utstrålar hög kvalitet. Kan någon från Murano varit och fingrat på den kanske? Ölandshyttan, Reijmyre? Lägger också med en ny neodymiumfisk som dykt upp.
                                Mvh. Birger!
                                Click image for larger version

Name:	ELEFANT 001.jpg
Views:	2
Size:	48,6 KB
ID:	492262

                                Click image for larger version

Name:	ELEFANT 002.jpg
Views:	1
Size:	53,3 KB
ID:	492263

                                Click image for larger version

Name:	ELEFANT 003.jpg
Views:	1
Size:	60,6 KB
ID:	492264

                                Click image for larger version

Name:	ELEFANT 004.jpg
Views:	1
Size:	85,7 KB
ID:	492265

                                Click image for larger version

Name:	ELEFANT 005.jpg
Views:	1
Size:	53,0 KB
ID:	492266

                                Comment

                                Working...
                                X