Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första knoppöl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu tycker jag ordningen är återställd Då kan jag logga ut och gå och lägga mig
    Godnatt

    Comment


    • #17
      Nu var det väl så att det inte fanns några munnblåsta flaskor. Utan frihandsblåsta och handblåsta i form.
      Om vi tvunget skall klydda till det så kan vi kalla den lung blåst till skillnad från tarmblåst.
      Måste motverka denna "ryktesspridning" som hotar hela den civiliserade världen inom knoppölsdiktaturen och där AF tillhör infiltratörerna.

      Comment


      • #18
        LS: Du har ett PM!
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #19
          766 får gärna säga handblåst eller maskinblåst glas om han vill, den diskusionen
          har vi haft många gånger och ingen verkar tycka som den andra :-)

          Själv säger jag och kommer alltid säga munblåst och munblåst i form eller
          friblåst och det andra säger jag maskingjort eller maskinblåst.

          Vad gäller mentangasvarianten har jag inte riktigt bestämmt mig för vad
          jag ska kalla det, munblåst eller handblåst passar ju inte direkt ;-)

          Comment


          • #20
            AF det var inte jag den här gången

            Comment


            • #21
              Mötet om årtalsmärkningen

              God fortsättning, buteljister!

              Jag kan upplysa om att Bryggeriföreningens möte med glasbruken där det bl a bestämdes om årtalsmärkning i botten, var den 15/10 1900.

              Comment


              • #22
                Ursprungligen postat av Per
                God fortsättning, buteljister!

                Jag kan upplysa om att Bryggeriföreningens möte med glasbruken där det bl a bestämdes om årtalsmärkning i botten, var den 15/10 1900.
                Då kan det ju inte finnas många buteljer! Från beslut till produktion tar det ju lite tid. Fast det kanske fanns bruk som årtalsmärkte sina buteljer redan innan det faktiska beslutet?
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment

                Working...
                X