Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tecnichs vinylsvarv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tecnichs vinylsvarv

    Tjejen har en äldre skivspelare där hela huvudet på pic-upen är borta. Har försökt att hitta en likadan reservdel utan att lyckas. Kan man byta ut hela pic-upen? Är det svårt för en hyfsat händig? Är det enklast att köpa en trasig spelare och ta delar från eller har någon tips på var man får tag på delar?

    Så fel man kan ha. Det visade sig vara en JVC L-A10, men problemet är kvar.
    Last edited by brodertuck; 2007-11-21, 22:53.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • #2
    Huvudet bara sätts/trycks in och skruvas fast i armen..vilket är lättare än att byta hela armen..kommer inte riktigt ihåg om jag köpte hela huvudet eller bara bytade stift men jag tror din lokala Radiohandlare har båda för en liten summa.
    Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

    Comment


    • #3
      Är det någon form av standard på huvudena? Problemet är ju att jag inte funnit något originalhuvud, därför trodde jag att jag skulle behöva byta ut hela pic-upen.
      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

      Comment


      • #4
        Visst heter den något mer än Tecnichs? Köper ofta delar till vinylspelare utrikes men då måste man ha hela namnet/nr.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

        Comment


        • #5
          Ska kolla det lite närmre. Kan ta en stund för den ligger nerpackad i ett källarförråd nu. Ska även kolla om armen är trasig eller om det bara var huvudet som lossnat.
          ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

          Comment


          • #6
            Förlåt kunde bara inte låta bli Lösa huvuden och brutna armar.
            År det detsamma som att ha huvudet under armen.
            Förlåt gamle DG Men allvarligt så finns det ställen som har sådana reservdelar. Skrivs en del på AP om detta. Kolla där
            DG

            Comment


            • #7
              Här har Du en länk till en firma som både renoverar och säljer pic-uper.
              Tyvärr verkar de inte ha någon egen hemsida. Men någon som heter Leif säger att de fixar det mesta till grammofoner som pick-up drivhjul remmar med mera.

              Comment


              • #8
                Tackar. Då har jag några uppslag hur jag ska gå vidare.
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                Comment

                Working...
                X