Ska tillägga att boken avhandlar bara buteljer ifrån 1800-talet och äldre.
Ska tillägga att boken avhandlar bara buteljer ifrån 1800-talet och äldre.
Har korrigerat trådens rubrik så att den bättre överensstämmer med innehållet.
/Admin
Har haft äran att äga en utan skarv och med mycket vacker hänkel vilket man inte kan säga om ovanstående.
En lätt fånget lätt förgånget flaska, som jag förärade en kompis inte helt utan saknad. Har fått pilla fram fler flaskor ur gömman som tröst, väl att märka är att dessa var tomma redan vid framtagandet.
Bl.a. en Cosmopolitan Genever eller var det Gin, en riktig goding om jag får säga det själv och det får jag väl. Bild får ordnas i framtiden eftersom "vissa" möjligheter ligger i träda.
Saxat från priskuranten igen.Ursprungligen postat av Ballonggreven
Kul att ha rätt ibland!![]()
Intressant priskurant. Kan du kolla om bordeauxerna ligger på samma nivå som de tyska vinerna? De borde ha gjort det vid den tiden. Ibland var vissa av de tyska vinerna till och med dyrare än de bättre bordeauxslotten.
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Fint tryck i kuranten. På flaska 106 kan man till och med känna igen kyrkan Liebfrauenstift! En eloge till Centraltryckeriet.![]()
"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)