Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 124

Ämne: Vem är Lars Bergsten?

Härliga! Vilka mått har den spelande trion? skulle gärna ha den.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

19x9cm. Visst är det ett obergstenskt schwung i den?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Oj, vad kul att se tavlan med trion, för det ger mig svar på vem som gjort min kalebassvas! Den känns väldigt annorlunda för att vara bergsten, men visst är det samma signatur! Dessutom inköpt på loppis i Eskilstuna.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

Känner mig skeptisk till signeringen...men vad man vet egentligen.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Verkar definitivt vara samma signatur. Kul att se något annant av Bergsten.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Som tidigare nämnts i tråden så var Bergsten verksam vid Björkshults glasbruk. Han har där bland annat formgivit en karaff i form av en gubbe och tillhörande små fyrkantiga glas i form av huvuven. Denna brukar attributeras Erik Höglund. Ska se om jag kan hitta en bra bild.

Från vanligtvis välunderrättat håll meddelas dessutom att Lars Bergsten fortfarande lever.
    Konfucius

Citat Ursprungligen postat av TonyR Visa inlägg
    Oj, vad kul att se tavlan med trion, för det ger mig svar på vem som gjort min kalebassvas! Den känns väldigt annorlunda för att vara bergsten, men visst är det samma signatur! Dessutom inköpt på loppis i Eskilstuna.
    Hittade av en slump din blogg, identifierad genom bergsten-vasen.
    Så mycket snygga grejer du har. Lägg ut lite bilder här vettja!
    Konfucius

Hallå, har man sagt A får man säga B, Ball...en, lägg ut länken till bloggen så vi får se de snygga sakerna med.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Här kommer en Bergsten till. Fiskens längd 16 cm och höjd 12 cm. Väger knapp c:a 8 hg. Bergstens stämpel i botten och etikettsmärkt Åselius Eskilstuna. (Nåt försäljningsställe antar jag.) Tung rustik keramik. Man får mycket keramik för pengarna.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Citat Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    Hittade av en slump din blogg, identifierad genom bergsten-vasen.
    Så mycket snygga grejer du har. Lägg ut lite bilder här vettja!
    här kommer länken till bloggen: 50till70.blogspot.com

Har inte uppdaterat bloggen på länge, men ska börja göra det snart.
    Kul att du gillade bilderna ballonggreven

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •