Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gösta grähs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • gösta grähs

    hej någon som vet hur många djurfigurer från rörstrand gösta grähs det finns gärna bilder
    Bifogade filer
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  • #2
    I mina anteckningar så står det att han har gjort 11 stycken,groda, katt, hund,vildsvin, fisk,hare, fågel,uggla,apa,sengångare och säl. Hade bilder på de flesta men lyckades endast rädda textdokumenten vid en hårddiskkrasch.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

    Comment


    • #3
      bukowski, du verkar ju vara från Halsberg, då har du inte sååå långt till Järdesbruk utanför Arboga där Gösta Grähs har verkstad tillsammans med ??? (sambon har lagt sig, hon vet mer om det här).
      Har varit där på utställning en gång för några år sedan. De är väl aktiva än.....du kanske kan ta reda på om de tar emot besök.

      Comment


      • #4
        När du passerar Arboga, passa då på att kolla in fontänen på torget där Göstas grodor i brons sitter på kanten.
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

        Comment


        • #5
          Här är några länkar till en hare och en apa på Tradera....



          Har inte lagt märke till dessa figuriner tidigare, men såg de här på Tradera och tycker de är ganska fina!
          Last edited by LiB; 2007-08-21, 00:00.

          Comment


          • #6
            Gösta Grähs

            Hej,
            jag har en stor marulk som Gösta Grähs gjort, kan någon vägleda mig om vad priset kan vara? Den är drygt 40 cm lång.
            Helena
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Hej Helena.
              Är det samma fisk som du visat här?

              Comment


              • #8
                Jepp, det är det, hoppas på svar.
                Helena

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
                  bukowski, du verkar ju vara från Halsberg, då har du inte sååå långt till Järdesbruk utanför Arboga där Gösta Grähs har verkstad tillsammans med ??? (sambon har lagt sig, hon vet mer om det här).
                  Har varit där på utställning en gång för några år sedan. De är väl aktiva än.....du kanske kan ta reda på om de tar emot besök.
                  Kerstin Hörnlund?

                  Hon har bl.a. gjort sensuella frukter i stort format för Rörstrand...

                  Comment


                  • #10
                    Och de frukterna är vackra........
                    Bifogade filer
                    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                    Comment


                    • #11
                      Kerstin Hörnlund, ja, så var det ju! Har glömt att prata med sambon om det. Men det löste ju sig ändå.
                      3-4 september var det tydligen öppet...så den som är intresserad kan väl passa på å ta ett snack med dem

                      Comment


                      • #12
                        Frukterna är hur läckra som helst ! Plommonet är det bara att sätta tänderna i. Var det plommonet du visade mig ? ganska stort eller hur?
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #13
                          gösta grähs

                          tror jag har hittat allihopa hos en vänlig traderare som skickade mig denna bild på 11 st
                          Bifogade filer
                          [SIGPIC][/SIGPIC]

                          Comment


                          • #14
                            Fyller på med den här hästen, som tydligen är gjord senare och i egen verkstad, än elvan ovan.
                            Finns det fler?
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                              Fyller på med den här hästen, som tydligen är gjord senare och i egen verkstad, än elvan ovan.
                              Finns det fler?
                              Ja, den här blåmesen är märkt GG och jag förmodar att det är Gösta Grähs.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X