Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tore Borg (1910-1974)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tore Borg (1910-1974)

    Hej på er alla. Kan jag få lite information om Tore Borg.Vilka figurer
    gjorde han förutom trollen, är mest nyfiken på hans djurfigurer.
    Har lyckats hitta en del på Tradera. Recycle 52
    Last edited by Kaptenen; 2012-01-17, 06:09.

  • #2

    Länka dig vidare genom att söka på Tore Borg, under ”Porslin & Keramik finns länken ”Figurer av Tore Borg”. Skribenterna har satt ut egna bilder där.

    Comment


    • #3
      Tore Borg har gjort massor av figuriner bl.a kändisar. Här kommer en bild på Tjorven.
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Hej på dej Tack för svar. återkommer när jag varit inne och tittat
        Recycle 52

        Comment


        • #5
          Hej på dej Tack för svar
          Recycle 52

          Comment


          • #6
            Det har varit lite dåligt med Tore Borgs figuriner tycker jag. Inget jag samlar på men det blir en och annan i allafall. Har även sålt några stycken.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Jättefina.
              Av Traderaannonser att döma så signerade han både med TB och med BG.
              Kan det stämma?
              Hur ser signaturerna ut på dina figurer?

              Comment


              • #8
                Jodå, det stämmer att han signerade med både TB och B-G. Kollade lite på mina Tore Borgare, men de som stod lättast till var signerade TB.
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                Comment


                • #9
                  Tackar.

                  Comment


                  • #10
                    Sökte en runda på Tradera o knappade in Tore Borg...o blev lite sentimental..Ingo o Floyd går en match där just nu..o Floyd leder stort http://www.tradera.com/Ingemar-Johan...ktion_84440649 http://www.tradera.com/Floyd-Paterso...ktion_84441106

                    Comment


                    • #11
                      Det var ett tag sedan vi hade nån Tore Borg men här kommer en glad och mätt kisse av TB.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Hej!
                        Har du några Tore Borg-katter till salu? Jag hittade en på loppis i Skåne på semestern och blev intresserad av att samla.

                        Comment


                        • #13
                          Måste kolla i mina lådor. Kommer inte ihåg om jag sålde katterna i Askersund. Återkommer när jag kollat

                          Comment


                          • #14
                            Tack vad bussigt! Jag håller tummarna att Du har dom kvar!

                            Comment


                            • #15
                              Tyvärr tussefia det var som jag trodde jag sålde båda katterna.

                              Comment

                              Working...
                              X