Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brödrost Elva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av zeza Visa inlägg
    Kul med höra att det finns fler brödrostsamlare än jag. Mitt samlande började för ca 10 år sedan och de senaste 3 åren har jag inte hittat så mycket jag inte redan har. De flesta är köpta runt Uppsala/Stockholm på loppisar och samlarmässor. Till vänners förvåning har jag 25 st uppställda i köket, och sedan två flyttkartonger fyllda i förrådet. De flesta är svenska men jag har också några danska Bond. Men Elvan är min favorit.
    Du kan inte lägga ut lite bilder på din samling? Hade varit kul att se.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #17
      Tycker oxå att det hade varit himla kul att se lite bilder på din samling.... Hittade min första på en loppis för ett litet tag sen för 50kr.. kunde inte motstå den när dom är så charmiga..

      Comment


      • #18
        Lite bilder

        Här var det en samling elvor.
        Bifogade filer
        Last edited by zeza; 2007-11-18, 17:15.

        Comment


        • #19
          Ännu mera brödrostar

          -Nya Rossi från Nilsjohan i svart, orange och grönt. Finns det fler färger?
          -Danska Bond i orange och turkost.
          -Olika modeller av Elektro helios och Elektro standard.
          Hoppas att bilderna fick hyfsad kvalitet. Det är svårt att fotografera kromade saker med en vanlig blixt.
          Bifogade filer
          Last edited by zeza; 2007-11-18, 17:17.

          Comment


          • #20
            Ja, man blir glad av att titta på dem
            Undra om det var sådana (runda Elvor) Stig Helmer kontrollerade?
            Last edited by Liljerik; 2007-07-30, 23:39.

            Comment


            • #21
              Den andra fr. hö på sista bilden skulle jag gärna lägga vantarna på. Den har jag inte sett. Den där extra rostningsdetaljen som en del rostar utrustades med ger rosten ett extra plus. Hur den fungerade i teorin var nog en sak men hur fungerande den på marknaden/ brödskivan i och sedan upp på väntning tills nästa skiva var kvar. Här hade man både rostning i varmhällning samtidigt. Som resenär utomland begiestras jag av alla olika rostnings-anordningar. Framför allt när man står på kö tio minuter i åtta och rostningskonstnärerna som bott på hotellet i två dagar har full pott på hur man lyckas o få de bästa/flesta goa rostbröden.
              Lyckliktvis är längtan efter en perfektbrödrostning större än oroan att inte få någon alls. - jag menar jag kommer till en frukost - där finns youhurt, rostat bröd, jättegoda flingblandningar och allsköns goda krumelurer som man alls inte hade tänkt sig i initialiskede!
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #22
                Ett antal irrelevanta inlägg raderade...

                /cjf

                Comment


                • #23
                  Snygg samling.. måste ha tagit ett tag att få ihop den..
                  Måste ju faktist erkanna att man är lite avis på den..

                  Comment


                  • #24
                    Hej,

                    jag har en gul "rund" elvan som jag tänkte kasta men efter att jag hittade detta forum kan jag skänka bort den om någon är intresserad. Den är en aning smutsig men borde gå att få rätt fin om man putsar lite!

                    /
                    eRIK

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Erik.Holmstrom Visa inlägg
                      Hej,

                      jag har en gul "rund" elvan som jag tänkte kasta men efter att jag hittade detta forum kan jag skänka bort den om någon är intresserad. Den är en aning smutsig men borde gå att få rätt fin om man putsar lite!

                      /
                      eRIK


                      Det var jättetrevligt av dej och Välkommen hit.
                      Själv är jag inte intresserad av brödrostar men jag tror det finns andra här.

                      Comment


                      • #26
                        Kasta!!??? Fungerar din rost får du hemskt gärna skänka den till mig!
                        Jag har haft fantastiskt många brödrostar men gjort mig av med de flesta i tron på, att jag alltid hade en tillhands.Plötsligt upptäcker jag att vi bara har en jättestor blå tysk med skenande rostregulator, så jag behöver verkligen en. Sänd ett meddelande på Privata meddelanden, så blir jag glad!
                        Fungerar den - det är viktigt??
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #27
                          Förstod väl att det fanns intressenter.

                          Comment


                          • #28
                            Buhu, redan borta!!
                            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                              Buhu, redan borta!!
                              Det var väl som sjutton
                              Du får väl trösta dej med en lite virre och tanken på en ny loppis med massr av FYND.

                              Comment


                              • #30
                                Äsch, det blev champagne för sambon( ny exklusiv vana som Ballonggreven introducerat) ett gott rött för mig och många, många prylar från dagens tre loppisar. I´m not sad. Jag är riktigt nöjd. Rätt va det är hittar jag en funtionsduglig rost
                                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                                Comment

                                Working...
                                X