Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 57

Ämne: Brödrost Elva

Konstigt att jag inte sett dessa Elvor! ser att du bor i Norrbotten, har du hittat dem där? Har haft en stor samling brödrostar och tycker det är roligt med dem, finns så otroligt många modeller o fabrikat. Du har inte händelsevis reservdelar till Bond-rostarna?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Det här är helt sjukt, nästan som man får tårar i ögonen. Jag trodde jag var den enda som samlade på brödrostar haha. Hur många har ni? Senast jag räknade kom jag väl till 17 stycken. Den enda Elvan jag inte har är nog den gröna, men jag tror faktiskt att jag nångång sett en ljusblå, men ingen av dem jag frågat har någonsin sett den. Det kan mycket väl vara så att någon sprutlackat själva 'kaross-sidorna' själv. Men den gröna är väl inte speciellt vanlig?

Visste att jag hade lagt ut en länk för länge sedan och det tog ett tag att hitta den men här är den! Det finns fler brödrostsamlare i världen och det är kul att titta på alla modellerna.
    http://toasters.de/Framese.html

Nån som ha Den "rudare" elvan till salu??? intresserad av den då jag bara ha en "manuell"

Kul med höra att det finns fler brödrostsamlare än jag. Mitt samlande började för ca 10 år sedan och de senaste 3 åren har jag inte hittat så mycket jag inte redan har. De flesta är köpta runt Uppsala/Stockholm på loppisar och samlarmässor. Till vänners förvåning har jag 25 st uppställda i köket, och sedan två flyttkartonger fyllda i förrådet. De flesta är svenska men jag har också några danska Bond. Men Elvan är min favorit.

Citat Ursprungligen postat av zeza Visa inlägg
    Kul med höra att det finns fler brödrostsamlare än jag. Mitt samlande började för ca 10 år sedan och de senaste 3 åren har jag inte hittat så mycket jag inte redan har. De flesta är köpta runt Uppsala/Stockholm på loppisar och samlarmässor. Till vänners förvåning har jag 25 st uppställda i köket, och sedan två flyttkartonger fyllda i förrådet. De flesta är svenska men jag har också några danska Bond. Men Elvan är min favorit.
    Du kan inte lägga ut lite bilder på din samling? Hade varit kul att se.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Tycker oxå att det hade varit himla kul att se lite bilder på din samling.... Hittade min första på en loppis för ett litet tag sen för 50kr.. kunde inte motstå den när dom är så charmiga..

Lite bilder

Här var det en samling elvor.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerat av zeza den 2007-11-18 klockan 18:15.

Ännu mera brödrostar

-Nya Rossi från Nilsjohan i svart, orange och grönt. Finns det fler färger?
    -Danska Bond i orange och turkost.
    -Olika modeller av Elektro helios och Elektro standard.
    Hoppas att bilderna fick hyfsad kvalitet. Det är svårt att fotografera kromade saker med en vanlig blixt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    Senast redigerat av zeza den 2007-11-18 klockan 18:17.

Avstängd Liljeriks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ja, man blir glad av att titta på dem
    Undra om det var sådana (runda Elvor) Stig Helmer kontrollerade?
    Senast redigerat av Liljerik den 2007-07-31 klockan 00:39.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •