Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Soffbord palisander, troligen dansk 60/70-tal, tillverkare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Soffbord palisander, troligen dansk 60/70-tal, tillverkare?

    Jag har ett soffbord som jag ärvt efter min mormor. Kan inte hitta något på nätet som ser ut som detta, notera benen. Är det någon som känner igen modellen och vet designer/tillverkare? Bilderna är från rensning av dödsbo, så det ser bedrövligt ut runt omkring...

    Click image for larger version

Name:	DSC_6951.jpg
Views:	1
Size:	71,7 KB
ID:	704051

    Click image for larger version

Name:	DSC_6953.jpg
Views:	1
Size:	55,2 KB
ID:	704052

    Click image for larger version

Name:	DSC_6954.jpg
Views:	1
Size:	68,0 KB
ID:	704053

  • #2
    Hej!
    Det är inte så lätt att se på bilderna om detta är ett likadant bord eller inte, men det liknar i alla fall. Auktionsfirmans bilder visar inte undersidan och benen ordentligt, men kanske kan du avgöra om det är samma. Detta bord har en märkning undertill. Det bör vara "Danish furniture makers control", vilket visar att bordet är tillverkat i Danmark, men inte av vilken firma, tyvärr.
    SOFFBORD, 1900-tales mitt, Danmark, fanerat i jakaranda, höjd ca 48, diameter 111 cm

    CITES-intyg medföljer

    Bordet har denna märkning, om jag ser rätt:

    Click image for larger version

Name:	Märke2 (2).jpg
Views:	1
Size:	47,5 KB
ID:	577183

    Mvh, Eskil

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
      Hej!
      Det är inte så lätt att se på bilderna om detta är ett likadant bord eller inte, men det liknar i alla fall. Auktionsfirmans bilder visar inte undersidan och benen ordentligt, men kanske kan du avgöra om det är samma. Detta bord har en märkning undertill. Det bör vara "Danish furniture makers control", vilket visar att bordet är tillverkat i Danmark, men inte av vilken firma, tyvärr.
      SOFFBORD, 1900-tales mitt, Danmark, fanerat i jakaranda, höjd ca 48, diameter 111 cm

      CITES-intyg medföljer

      Bordet har denna märkning, om jag ser rätt:

      [ATTACH]191665[/ATTACH]

      Mvh, Eskil
      Tack Eskil! Jag trodde jag hade svarat dig för länge sedan, men ser nu att jag inte har gjort det. Det är ett likadant bord som du har hittat. Synd att man inte anger tillverkare i presentationen, men jag har ändå nytta av att det anges att det finns CITES-intyg, tror jag.
      Mvh Måttlösa

      Comment

      Working...
      X