Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

märkning Eda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • märkning Eda

    Denna glaskupa är försedd med en märkning jag aldrig tidigare sett. Någon som har en aning?
    Bifogade filer

  • #2
    Jag kan garanterat inte bidra, men jag blir nyfiken på vad som är speciellt med märkningen - är det initialerna, eller att det står att den är unik, eller något annat?

    Comment


    • #3
      Den enda ristade märkning som vi tidigare har sett på glas från Eda är t.ex " Eda-32 ", där de två sista siffrorna är aktuellt årtal. Märkningen på kupan är helt ny för oss. Vi vet inte vad de inledande bokstäverna eller siffrorna står för. Någon märkning med unik har vi heller aldrig sett. Det är också svårt att veta när den är tillverkad. Varje tips är värdefullt.

      Comment


      • #4
        Min spontana tolkning var att gravören hade initialerna PHS och att det fanns en liggare över unika föremål, där denna var nr 209.

        Jag sökte tidningsnotiser om unika föremål från Eda och detta var vad jag fann; möjligen kan det ge några ledtrådar:

        Click image for larger version

Name:	eda_unik.JPG
Views:	1
Size:	83,6 KB
ID:	576884

        Det här är allt man kan se över nätet av så här nya tidningar, men de går att läsa i sin helhet på dator på KB och en rad andra bibliotek.

        Comment


        • #5
          Tack Anna-Carin för gjorda ansträngningar, men tyvärr kom vi inte någon lösning på spåren.

          Comment

          Working...
          X