Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Signatur BW - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Signatur BW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Signatur BW

    Hej,

    Man blir lite nyfiken när man hittar en skål med signaturen BW, kan det vara Bertil? Han pysslade med keramik innan glas, men att hitta nåt liknande, vilket jag inte gör, talar ju starkt emot.

    Men kvaliteten på skålen och glasyren gör mig ändå fundersam, den känns tunn och välgjord. Glasyren någon blandning av starkeld a'la Hedberg och harpäls. Det är nog mest glasyren som gör att den känns speciell. Men, det kanske förblir ett UFO om inte någon har en idé om vem BW kan vara.

    Click image for larger version

Name:	BW3.jpg
Views:	1
Size:	46,2 KB
ID:	701499

    Click image for larger version

Name:	BW2.jpg
Views:	1
Size:	72,6 KB
ID:	701500

    Click image for larger version

Name:	BW1.jpg
Views:	1
Size:	54,3 KB
ID:	701501

  • #2
    I en annan tråd finns en vas signerad BW (ser ut att vara en annan handstil), med några funderingar om möjliga kandidater:

    Comment


    • #3
      Hej,

      Ja, tack. Ja såg den men tyckte också handstilen skiljde, samt föremålet i sig.

      Mvh Mikael

      Comment


      • #4
        Kan vara Bitte Westgårdh i Åsa (mellan Kungsbacka och Varberg)? Jag har ett fågelbad som hon gjort men just nu undanstoppat men här en bild från nätet.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Hittade en till "BW" skål med samma signatur:

          Click image for larger version

Name:	BW_1.jpg
Views:	1
Size:	64,6 KB
ID:	576329

          Click image for larger version

Name:	BW_2.jpg
Views:	1
Size:	62,1 KB
ID:	576330

          Comment

          Working...
          X