Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skål på fot. Formgivare? Simon Gate?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skål på fot. Formgivare? Simon Gate?

    Hej!

    Har jag fyndat eller bara shoppat för ögongodis, det är frågan..? Fotona blev något överexponerade såg jag, det är någon enstaka luftbubbla i glaset, men fotona är något missvisande då glaset är ganska klart med en lila ton, kraftigare i fot dock, men det andra är synvillor pga hur ljuset speglar sig...

    Tacksam för lite input!

    Mått:
    H: 15 D: 23

    Click image for larger version

Name:	_20220426_102311.jpg
Views:	1
Size:	66,1 KB
ID:	701468Click image for larger version

Name:	_20220426_102515.jpg
Views:	1
Size:	54,8 KB
ID:	701469Click image for larger version

Name:	_20220426_102832.jpg
Views:	1
Size:	80,5 KB
ID:	701470Click image for larger version

Name:	_20220426_103011.jpg
Views:	1
Size:	46,2 KB
ID:	701471

    Vad tror ni?

  • #2
    Jag skulle säga att om det finns luftbubblor, som inte ska vara där, då är den av lägre kvalitet eller sekunda. Är punteln dessutom inte polerad, på en modern skål som den här, så tror jag inte att den är av högre kvalitet. Det skulle kunna vara en skål från någon hantverksby med glashytta. I alla fall är det så jag bedömer glas, men någon annan här är kanske av annan åsikt.
    Last edited by e_v_a; 2022-04-26, 18:50.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
      Är punteln dessutom inte polerad, på en modern skål som den här, så tror jag inte att den är av högre kvalitet...
      Tack för input!

      Reagerade också på detta med punteln varvid det mycket väl skulle kunna vara sekunda, avsaknad av signatur kan väl även det tala för detta.

      Undrar dock lite hur menar du med "modern" skål? Jag är visserligen inte så otroligt insatt och kan bli lurad när det kommer till glas speciellt, men har skaplig erfarenhet sådär och skulle jag gissa så handlar det om en skål som jag placerar någonstans 1910-1930. Detta baserat på glasföremål jag vet har lite ålder och har jämfört utseende samt detaljer i glaset som åtminstone sätter objektet i relation till dessa(konstig mening, men det kanske går att klura ut vad jag menar)...

      Jag ska försöka få till något bättre foto så det kanske framgår lite bättre hur skålen egentligen ser ut.


      //Knussel&Black

      Comment

      Working...
      X