Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Moralpanik...

Smile

Jaha, så nu blir jag återigen tillplattad av gubbväldet, som råder här på forumet + Anna-Carin.
    Grattis, som om jag bryr mig 😀
    Senast redigerat av e_v_a den 2021-09-13 klockan 18:14.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

Kanske ....

...man kan gjuta lite olja på vågorna med lite
    röda bär från Skepparholmen och Storskär med
    flera som trafikerar Hasseluddens brygga en
    dag som idag.
    Bifogade bilder Bifogade bilder          

Jag är ingen gubbe

Håller med prylsnubben och Bengt H.
    För mig känns det också olustigt.
    Jag hade önskat att forumet var en plattform för upptäckarglädje och nyfikenhet.

Vet inget om BoiS men är glad i Skara Domkyrka.

Tack Prylsnubben för länk!
    Den var bra
    Senast redigerat av Wästgöte den 2021-09-19 klockan 00:41.

Reg.datum
    mar 2009
    Hej Wästgöte, BoIS var till Lars M.
    som är från Varberg, BoIS är stadens
    främsta fotbollslag Varbergs Boll och
    Idrotts Sällskap.

När jag utsattes för vad jag skulle vilja kalla översitteri här på forumet, reagerade jag inte som e_v_a, även om det var frestande. Jag skrev och begärde utträde, eftersom jag tyckte att det var pinsamt att förekomma på samma forum som en person, som påminde mig om en figur beskriven av Miguel Cervantes. Det är inte Don Quijote jag tänker på. Det är det, som Sancho Panza rider på. Ingen vågade skriva att jag hade rätt, när härskaren lät piskan vina, trots att varje läskunnig person kunde konstatera, att så var fallet.
    Nu är jag trots allt tillbaka på forumet, men märker att samma anda råder. Mer eller mindre "brunnästa"* personer fjäskar och ber t.o.m. om ursäkt, trots att det inte finns någon anledning. "Olustigt och obegripligt" i sanning!
    Tack för ordet! Jag tänker inte skriva mera om detta. Men det var väl bra att jag skrev så här? Nu finns ju anledning att skriva svar, få fler inlägg på meritlistan, och möjlighet att vinna tävlingen "Den som har gjort flest inlägg när han/hon dör - den vinner!"

*https://dictionary.cambridge.org/dic...ish/brown-nose

Reg.datum
    mar 2009
    Du får gärna göra ett förtydligande Eskil,
    så vi vet vilka som bör ta åt sig av dagsedeln.
    e_v_a är ju strong i sitt utpekande iaf, tyvärr
    är hon ju anonym som person däremot som
    Lars M. påpekade, hade inte tänkt på det själv
    tidigare.
    PS det är enklare att skriva "rövslickare", eller?
    Senast redigerat av prylsnubben den 2021-09-29 klockan 12:28.

Jag är varken mer eller mindre anonym här än någon annan, jag har ingen aning om vem du är i verkliga livet och kanske är det tur, tänk om vi är grannar, då kanske grannsämjan skulle vara i fara

Du har härjat runt här på forumet i många år och varit tongivande, på gott och ont, men allvarligt talat, varför är du ibland så dryg och överlägsen mot dem, som kanske inte alltid är så kunniga som du eller att du alltid ska ha rätt till varje pris, även när du har fel?

Det skapar ett tråkigt samtalsklimat och smittar av sig, jag har tyvärr själv drabbats av att falla in i den jargongen, fast jag egentligen hyllar den ”engelska artigheten” där man alltid är trevlig oavsett hur otrevliga andra är.

Varför inte bryta här, göra om och göra rätt. Oavsett kunskapsnivå, låta alla få komma till tals, utan att man ska behöva känna sig obekväm med risken för att bli bemött av nesliga och överlägsna kommentarer om man inte har rätt. Vi är ju alla här för att lära och tillföra kunskap, där hör inte prestige hemma, släpp den.
    Senast redigerat av e_v_a den 2021-09-29 klockan 15:56.

Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
    Jag är varken mer eller mindre anonym här än någon annan, jag har ingen aning om vem du är i verkliga livet och kanske är det tur, tänk om vi är grannar, då kanske grannsämjan skulle vara i fara

Du har härjat runt här på forumet i många år och varit tongivande, på gott och ont, men allvarligt talat, varför är du ibland så dryg och överlägsen mot dem, som kanske inte alltid är så kunniga som du eller att du alltid ska ha rätt till varje pris, även när du har fel?

Det skapar ett tråkigt samtalsklimat och smittar av sig, jag har tyvärr själv drabbats av att falla in i den jargongen, fast jag egentligen hyllar den ”engelska artigheten” där man alltid är trevlig oavsett hur otrevliga andra är.

Varför inte bryta här, göra om och göra rätt. Oavsett kunskapsnivå, låta alla få komma till tals, utan att man ska behöva känna sig obekväm med risken för att bli bemött av nesliga och överlägsna kommentarer om man inte har rätt. Vi är ju alla här för att lära och tillföra kunskap, där hör inte prestige hemma, släpp den.
    1-a stycket: Du vet väl var Du bor, jag bor i Saltsjö-Boo men var Du bor det vete fåglarna.
    Jag heter Bo Carlsson, vad är Ditt fullständiga namn, e_v_a inte anonym ?

2-a stycket: "På gott och ont", det var snällt sagt. Tyvärr påminner det mig om en tidigare
    chef som gav mig referensen "dominant på gott och ont, men jag vet inte om
    han får något gjort". Det betydde att ett jobb som jag blivit lovad försvann.
    Dessutom var det lögn, han sa det för att han inte ville bli av med mig.

3-e stycket: Jag avkyr kindpussande och likes, dessutom sparkar jag aldrig nedåt. Jag vill se
    mig som "en drömmare med öppna ögon" och betecknar mig som Anton Nilsson
    "Amaltheamannen"-anarkosyndikalist. Min favoritförfattare är Folke Fridell med
    "tack för mig grottekvarn" och "död mans hand" bl.a

4-e stycket När det kommer till faktauppgifter vill man ju inte komma med felaktigheter, det
    gör man ju ändå titt som tätt, upplever inte att jag har några större problem
    med det även om det inte är roligt att förmedla fel uppgifter till någon. Så vad
    jag ska "bryta och göra rätt" undrar jag över. Ska jag alltså göra som Du, eller?
    Senast redigerat av prylsnubben den 2021-09-29 klockan 18:02.

Vad jag menar framgår med all tydlighet, du är ju en bildad man.

Din chefs referens var riktigt rolig, en hen med sofistikerad humor. Jag uppskattar att du delar med dig av personliga data, även om jag inte är närmare bekant med Amaltheamannen Anton Nilsson eller författaren Folke Fridell.

För övrigt bor jag i Sigtuna, efternamnet behåller jag dock för mig själv, då det inte är lika vanligt som ditt, för att inte riskera något ovälkommet besök.

Men jag säger som kungen, trots att jag är republikan: ”Vi vänder blad och ser framåt”
    Senast redigerat av e_v_a den 2021-09-30 klockan 08:20.

Reg.datum
    mar 2009
    Vill bara tillägga att chefen var allt annat än sofistikerad,
    han var väl bekant med alla härskartekniker som finns på
    kartan och hade faktiskt både sociopatiska och facistoida
    drag. F.ö. om Du tycker att det är sofistikerat att baktala
    underordnade med rena lögner (dessutom som referens),
    så förstår jag att vi två har svårigheter att kommunicera.

Sigtuna är en vacker stad men Du behöver inte vara orolig.

Du som är republikan kanske skulle ha utbyte av att lära kän-
    na Anton Nilsson och Folke Fridell.
    Senast redigerat av prylsnubben den 2021-09-30 klockan 13:13.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •