Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Gustafsberg kryddburkar D-modell - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustafsberg kryddburkar D-modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Gustafsberg kryddburkar D-modell

    Hej!
    Jag har samlat på Gustafsbergs kryddburkssamling D-modell under de senaste 12 åren. Jag är oerhört fascinerad och förtjust i denna samling från Gustafsbergs porslinsfabrik från 1910-talet men det är svårt att hitta någon information om den och hur många burkar som ingår. Jag är nu uppe i 43 medräknat en skärbräda.
    Jag har ju aldrig vetat hur många burkar som finns men jag vet att jag saknar en burk "pudersocker". Detta endast för att jag hittade en priskurant från 1913 där den nämns.

    Skulle så gärna vilja få lite information om samlingen och varför det finns så många olika burkar. Det troliga är väl att den tillverkades under många år då det finns både mandel, sötmandel och bittermandel, plommon, sviskon och katrinplommon samt socker, bitsocker, strösocker och pudersocker men jag undrar om någon vet mer eller vart jag kan hitta information om samlingen.

    Mvh Åsa
    Bifogade filer

  • #2
    Gustavsbergs porslinsfabrik kan svara på frågor om porslin tillverkat från 1996 och framåt. För frågor om äldre porslin kan man kontakta Gustavsbergs Porslinsmuseum eller söka i databasen på Nationalmuseums hemsida, där ett stort antal Gustavsbergs produkter finns upplagda. Kanske kan du hitta mer info där.



    Comment

    Working...
    X