Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Två Japanska (Kinesiska?) fat. Noll koll - var börjar man?

Så du menar att en nioårig utbildning på 1600-talet skulle vara att jämföra med någon utbildning på 1800-talet. Och många tavlor hade fel färgskickt över varandra på 1800-talet och då blev det skit. Så jag vet inte vari jag har fel?
    Vi kan sluta med detta med fel eftersom det känns rätt ovidkommande. Jag ger mig eftersom det känns rätt skönt att ha fel.

Vad menar du med nio år? Pratar du om någon konstskola? De flesta konstnärer var autodidakter. Det betydde ju inte att de inte tränade hela livet på att bli bättre.

Men du får givetvis tycka vad du vill. Skall man försöka att argumentera för ålder på ett föremål blir det dock "goddag yxskaft" med sådan argumentation - "jag tycker den är bra - alltså är den från 1400-tal."

Att du sedan inte verkar bry dig har ju fått mig att gissa att du är troll - dvs du är inte alls så här egocentrerad utan låtsas bara för att se hur många som kan bli arga på dig och hur lång tid det tar att bli blockerad. Trots allt verkar du ju intelligent så oförstånd är det ju knappast.

Sedan kan som sagt jag också gilla 1400-talsmåleri. Jag gillar nog dock flamländarna bättre än italienarna - de blir aldrig särskilt bra på perspektivläran och den klassiska kompositionen, men de har enligt min mening bättre känsla för dekorativ verkan. Kanske handlar det bara om att Flandern ligger närmare Närke.

För tusan man där var väl igen på 1600-talet som var självlärd. Ok på 1800-talet och därför är dom också som dom var.
    Jag tror du har missat en del när det gäller att läsa på, du har missat en del så på brännet!!!
    Även solen har sin ..... en fläck är glaset du visar, ett sådan arbete blir jag deppad av och det vill man inte blir.
    Kriterier här verkar vara ju mer deppad man blir av åsynen av ett föremål ju bättre är just föremålet.

Nu har vi konstaterat att du inte tycker föremål från 14 15 (16)-talet är det bästa som har framstället här i världen. Med vissa undanteg naturligtvis. Får väl tillägga med betoning på vår del av världen.
    Jag för tacka för att jag får tycka något i denna världen, bara som en lite grej eftersom jag förmodligen är den enda som tycker som jag.

Du får tro precis vad du vill och om sanningen skall fram så kvittar det mig vad du tror. Jag säger bara läs på för tusan. Inte för att jag har läst så mycket men en del som du tydligen fattas, jag blit irriterad på dig det är ett som är säkert. Komma här och tro en massa skit och också visa upp en massa skit, är du så duktig i ditt troende så för fasen visa det i någom anna skepnad.

Jäkla skönt om man sluppit detta dass-snacket från folk som tror dom är något extra. Oh jag kan köpa ett glas som ser ut som fan.

För min del får du gärna dra dit ..... växer FBQ. En troende typ som inte har ett ruttet lingon att komma med i mitt tycke. När tusan skall man bli skärmad från dessa misserabal intressen.
    Det kommer att bli jag som drar om allt går som jag önskar.

Citat Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
    För min del får du gärna dra dit ..... växer FBQ. En troende typ som inte har ett ruttet lingon att komma med i mitt tycke. När tusan skall man bli skärmad från dessa misserabal intressen.
    Det kommer att bli jag som drar om allt går som jag önskar.
    Det kommer att bli som Du vill, Rockwell (fd Hektor) - avstängning - om Du inte lägger av med urspårningar av ämnen och personangrepp som nu på FBQ.
    Dina ovidkommande inlägg kommer att raderas konsekvent i fortsättningen.

När tusan skall ni fatta att jag inte vill vara med i detta gänget, hur skullle det vara med en avstängning bums Snälla!!!! Jag ber på mina bara knän. Jag tål inte skåda så mycket skitsnack och för den skull så mycket i mitt tycke skit som här visas, det gör mig deprimerad och det vill ni väl inte utsätt stackas mig för?
    Hade jag varit insatt att det skulle vara sådana problem som det nu har varit så hade jag naturligtvis aldrig gått med men man gör sina misstag.

Så nu har jag blivit lite gladare beroende på att jag har funnit mina stolpsäkringar men likväl är jag fortfarande lite deprimerad över "utbudet" här.
    Ni har inga virtuella antidepeisiva pillar att skicka mig?

Herre gud vilket jäkla tivoli det är här? FBQ med sina troll osv. Det är nästan så man skarttar på sig så dråpligt.

En slutsats tycker jag man kan dra och det är att utbudet på antikmarknaden måste vara misserabelt till tusen. ja ja nu har tydligan jag köpt upp alla mattor som var något att ha i min omgivning för dom verkar också ha försvunnit.

Glöm inte att jag önskar en flygande matta så jag kan flyga åt fanders häri från!!!!

Citat Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
    När tusan skall ni fatta att jag inte vill vara med i detta gänget, hur skullle det vara med en avstängning bums Snälla!!!! Jag ber på mina bara knän. Jag tål inte skåda så mycket skitsnack och för den skull så mycket i mitt tycke skit som här visas, det gör mig deprimerad och det vill ni väl inte utsätt stackas mig för?
    Hade jag varit insatt att det skulle vara sådana problem som det nu har varit så hade jag naturligtvis aldrig gått med men man gör sina misstag.
    Öhh... är inte det lättaste att sluta skriva?

Du har blivit blockerad tidigare flera gånger och ändå kommit tillbaka med nya alias.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Problemet är väl att Du Rockwell måste straffa ut Dig,
    men Du ska veta att det är bättre att vara kvar och
    försöka föra en hyfsat sansad dialog med "folket" här.
    Vi är inte mer än männislor, med våra fel och brister men
    vi är ju inte helt odrägliga. Försök inse att DU inte
    mår bra av att ständigt söka konflikt med andra.
    De flesta svenskar är ju väldigt konflikträdda men går ju
    ändå att bemöta med att man inte håller med till fullo
    om man framför sin avvikande mening lite respektfullt.
    Senast redigerat av prylsnubben den 2021-04-19 klockan 17:44.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •