Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Porslin Kandinsky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av agrendan Visa inlägg
    Jag har försökt med Hermitage museum i St Petersburg, men de gör inga uttalanden.
    Har fått kontakt med några museum utomlands, bland annat Australien, men när det kommer till frågan om bedömningar eller hur de själva vet att deras porslin är äkta så där konversationerna ut och de slutar svara.
    Har försökt med några stor auktionshus i Tyskland som har experter på just ryskt porslin men utan resultat.
    Min konspiratoriska tro är att det inte finns så många som ens kan uttala sig om vilka som är äkta och inte. Till och med museum lär ha köpt kopior i tron om att de är äkta enligt den litteratur jag läst.
    Nu har jag inte någon tro på att den är äkta längre, men man skulle ju ändå vilja höra det från en expert så att man helt kan lämna det
    Det kanske enklaste, för att få någotsånär klart besked, är att fråga ett auktionshus (som Du inte haft kontakt med i frågan), om hur mycket de tror att utropriset kan bli vid inlämning.
    Ta då inte upp funderingen om imitation eller ej. Bedömningsansvaret ligger hos dem, att värdera och verifiera.
    Bruun Rasmussen till exempel.

    Comment


    • #32
      Har inget belägg för att Bruun Rasmussen skulle vara riktigt luriga, men kanske dom är det? Någon som har belägg för???

      Comment


      • #33
        Sälj dom till Kina, så kan dom kopiera dom och
        sälja tillbaks dom för en svindlande summa större,
        till dumma svenskar kanske, vem vet ?

        Comment

        Working...
        X