Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Vilken formgivare/konstnär?

Men herregud Prylsnubben, du verkar ju vara helt besatt av att ha rätt, även när du har fel. Du sysslar allt som oftast med gissningslekar, det sprider felaktig info. Jag är ingen grafolog, men jag kan lätt konstatera att det inte är Willy Wesselys handstil, så enkelt som att bara titta på hur han skriver Y och att han dessutom inte brukar signera sina alster på det här sättet.

http://www.signaturer.se/Sverige/WillyWessely.htm

Det är sorgligt att se hur ett sånt här forum kan ta över en persons sociala liv. Jag förstår att du är till åren kommen, men varför inte skapa äkta relationer istället? Lyft blicken ovanför skärmen, stig ut i verkligheten, det gäller att våga, du har allt att vinna, istället för att styra och ställa här hela dagarna, som du nu har gjort under de senaste 12 åren.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Om jag är besatt av forumet så verkar ju Du
    istället besatt av mig, vet inte om jag ska känna
    mig smickrad eller ej, tror jag passar trots allt.

Det mycket möjligt att det var Willy Wessely, som dekorerade karaffen, som prylsnubben vill framhålla.
    Sättet att skriva, skiftar ofta allt efter dagshumör eller då åren går. Hemsidan signaturer.se visar också många exempel på det hos andra keramiker och medarbetare.

En ledtråd, om det nu var Willys fru, är Hildegard Wessely (1901-1991).
    Hon finns med i Sveriges Dödbok 1860-2017, och var mantalsskriven i Gävle. Willy finns däremot inte med, så kanske ska man försöka hitta hans grav i hemlandet.

Det står noterat att Hildegard föddes 4/7 1901 i Tjeckoslovakien, och att hon blev änka 8/9 1937.
    Vidare framgår det inte var hon finns begravd, så logiskt sett kan hon ha blivit hemförd, för att vila i samma jord som maken.

Det är också mycket möjligt att det var Willy Wesselys faster eller varför inte hans kusin, själv tror jag mer på Robert Lind i Kramfors.
    Senast redigerat av e_v_a den 2021-03-31 klockan 17:21.

Citat Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
    Det är också mycket möjligt att det var Willy Wesselys faster eller varför inte hans kusin, själv tror jag mer på Robert Lind i Kramfors.
    Javisst, det är det också.
    Ta gärna fram relevanta ledtrådar, som styrker hypotesen om Robert Lind.

Ni får vara försiktiga med yppande av tillverkaren, tänk på dom resultat som det kan led till. Det kanske blir festlighete i tre dagar och tre nätter och inte tusan vet man om det är tillrådligt med så mycket festande.
    Det enda som är viktigt för det mesta är vem som har gjort detta beläte, nu menar jag helt generellt.

Reg.datum
    mar 2009
    Men är Ni så säkra på att Willy Wessely verkligen har existerat,
    det finns ju till och med dom som tvekar avseende Robert Linds
    existens vilket ju är förunderligt.
    Senast redigerat av prylsnubben den 2021-03-31 klockan 19:52.

Okej, ni får vara i fred för att fortsätta rådbråka med varandra.
    Lämnar därmed denna tråd.

Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Okej, ni får vara i fred för att fortsätta rådbråka med varandra.
    Lämnar därmed denna tråd.
    Det är bra Gideon, Du står över detta "blarrande".

Citat Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Men är Ni så säkra på att Willy Wessely verkligen har existerat,
    det finns ju till och med dom som tvekar avseende Robert Linds
    existens vilket ju är förunderligt.
    Robert Lind finns, han står i telefonkatalogen, mer tveksamt är om Willy Wessley gör det, befogad följdfråga, finns telefonkatalogen?
    Senast redigerat av e_v_a den 2021-04-01 klockan 06:53.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •