Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Soffa och fåtölj, någon som känner igen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Soffa och fåtölj, någon som känner igen?

    Soffgrupp köpt begagnad för rätt länge sen, ska nu säljas pga flytt, men jag har ingen aning om vad jag ska begära för pris på den. Tyget slitet, i övrigt stabil och bra stuns i resårsits, skön att sitta i.
    Är det någon som har en gissning om ungefärligt tillverkningsår? 40-tal? 50-tal?
    Designer/tillverkare?
    Click image for larger version

Name:	C5C4E3FD-FF4D-4E9C-AF90-101A3FB90CD9.jpg
Views:	1
Size:	61,5 KB
ID:	697440Click image for larger version

Name:	0217DD86-1FE7-4A67-9EC2-3CF4E9DB144E.jpg
Views:	1
Size:	58,7 KB
ID:	697441Click image for larger version

Name:	65B1F309-EFC9-4F82-B9F4-6431890FF9C4.jpg
Views:	1
Size:	80,6 KB
ID:	697442

  • #2
    Svante Skogh, Förenade Möbelfabrikerna Linköping.

    Comment


    • #3
      Jaa! Stort tack!

      Comment


      • #4
        Hej.

        Vi har i dagsläget en kontinentalsäng där madrasserna totalt är 48cm höga (43cm + 5cm bäddmadrass). Jätteskön och bra säng på alla sätt, har dock insett att vi gärna skulle ha förvaring under sängen men är lite orolig ifall sängen blir för hög.

        Hur hög kan/bör/ska, en säng vara?

        Någon som har en kontinentalsäng på en sängstomme med förvaring under? Hur upplever ni detta, blir det för högt eller fungerar det bra (både praktiskt och estetiskt)?

        Har tittat på IKEA Nordli http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...849/#/20349853
        som är 30cm hög enl. spec.
        Totalhöjd för oss skulle då bli 78cm (i dagsläget är sängen 57-58cm med sockeln), kommer en säng där madrasshöjden hamnar på 78cm upplevas för hög och bara bli konstigt och fult?

        Någon som har tips på sängstomme för 180cm (2x90cm) madrasser med förvaring under, men som är lite lägre än den som är länkad ovan url?

        Var i kontakt med IKEA supporten, men de hade inte riktigt koll på de mått på sängstommen som jag efterfrågade. Vill veta höjd från golvet dit madrassen läggs för att kunna få koll på totalhöjd.

        Comment

        Working...
        X