Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: samlingar

Citat Ursprungligen postat av Julius
    Vad fasen samlar INGEN på???
    Jultallrikar kanske?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Citat Ursprungligen postat av Ballonggreven
    Jultallrikar kanske?

Jo, det finns såna som samlar på dem.
    Jag själv till exempel. Vad skulle jag annars äta på vid jul?!
    Så är det.

Nja... jag har hört att tallrikar är helt dött nu. Titta på Tradera. Mycket tallrikar till salu - låga priser och inga bud.

Så den som gillar tallrikar tycker nog det är kul att köpa nu!

Jag är gammal televerkare. Det finns ju i dessa kretsar samlare av gamla telefoner. En förening som jag är med i är Telehistoriska samlarföreningen trots att jag inte samlar på mig apparater Här är en länk http://www.stsf.org/index1.asp Dessa samlar väl inte på gamla mobiltelefoner direkt, men jag vet att det finns åtskilliga som samlar på dem. Får de samma utveckling prismässigt som gamla hederliga telefoner är det nog ingen dum grej att samla på. Jag brukar samla på mig gamla datorer tills min oftast förstående hustru dock får ett utbrott att jag inte får dra hem mer. Sist körde jag ett antal till återvinningen. Brukar dock ta hand om minnen.
    Men med den utveckling som nu är så är snart datorer en modern antikvitet. Jag har dock sparat min första Sinclar och min ABC80. tror dock inte att jag kan få igång dem

Svårt att bedöma vad som är vanligast tycker jag, det finns så många som samlar på så många olika saker så det är helt ofattbart, men ska man tala i allmänna ordalag så är det nog vanligast att man, som Tingeling skrev, samlar på sådant som lockar ögat eller som sticker ut på något sätt. Specifikt så tror jag nog att det i Sverige är allra vanligast att man samlar på minnesprylar, souvenirer och foton från resor och högtidstillfällen osv. I världen så är nog mynt, porslin och stenar bland det vanligaste samlarområdena.

Själv så samlar jag på stenar, böcker och krimskrams som tilltalar mig, är inte uttalat samlare av något specifikt objekt utan skaffar mig sådant som jag tycker har ett estetiskt värde. Nu senast så har jag börjat hamstra bijouterier och manschettknappar.

Ett samlarområde som jag faktiskt inte tror att särskilt många har, även om det för all del inte är omöjligt då jag själv hade det som samlarområde för många år sedan, är brödomtag! Ni vet sådana där inplastade ståltrådar...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •