Ta vara på de sköna höstdagarna - ut och gräv!
Jag gjorde det. Tre Årnäs-kvartsstop blev fyndat idag, men framför allt, en Årnäs 1/3 LITER! Trodde aldrig att jag skulle hitta en hel sådan i skogen!![]()
Ta vara på de sköna höstdagarna - ut och gräv!
Jag gjorde det. Tre Årnäs-kvartsstop blev fyndat idag, men framför allt, en Årnäs 1/3 LITER! Trodde aldrig att jag skulle hitta en hel sådan i skogen!![]()
Inte illa! 3st småportrar och en knoppis med ordet LITER alla ifrån Årnäs!
Ja snacka om en riktig flytdag.
men nu menade jag nog snarare; vilken typ av område i den allmänna geografin. Ute i skogen vid ödetorp, kring gamla bruk och industrier... berätta gärna - utan att avslöja just dina ställen
![]()
Denna gång var det i närheten av ett högst ordinärt torp!
Lite grävfynd från 1998, de hamnade utanpå vedskjulet och står där ännu.
"Moderna" mjölk- och gräddflaskor ser jag, du sparar alltså inte bara på munblåst?
Vad är det för knoppis på hyllan?
Jo jag samlar bara munblåst, men efter en halv dags bökande var jag tvungen att få något med hem. Och kanske kan någon annan vilja ha dem, det är trots allt saker som inte används längre.Ursprungligen postat av Per
Knoppisen är en vanlig Årnäs från 1913 som blivid sprutlackad med mattsvart färg, det är mer än en som hissat upp ögonbrynen vid åsynen av den. Kvinnsen har nog rätt, en del av oss karlar slutar aldrig att leka.
Du kan öva prickskytte på dom. Rena rama vilda västern.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)