Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kosta signerad Bertil Vallien med W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kosta signerad Bertil Vallien med W

    Hej,
    Är det någon som sett ngt objekt som är signerat B. Wallien med W...
    Kanske gravören smuttat lite på ngt eller finns det med båda stavningarna?
    Sista bilden med B. Vallien är inte min men kommer från samma typ av objekt.

    Trevlig helg
    Cenedese
    Bifogade filer
    Last edited by Cenedese; 2017-07-01, 20:22.

  • #2
    Han har bytt stavning ett par gånger har jag för mig, jag tror inte det är svårare än så.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
      Han har bytt stavning ett par gånger har jag för mig, jag tror inte det är svårare än så.
      Hej,
      Tack för det.
      Jag trodde det var något sådant men när jag googlade hittade jag inget, varken signeringar eller något som berättade det.
      Lite kul att två objekt från samma tid och serie har olika signeringar...
      Trevlig helg

      Comment


      • #4
        Det är mer sannolikt att det är någon som har skrivit fel vid bruket! Bertil Vallien signerade inte dessa serietillverkade föremål själv. Utan det var anställda vid bruket som gjorde detta. Kan vara någon som var tillfälligt vid märkning/signering, nyanställd eller en tillfälligt inhoppare på den avdelningen.
        Vid denna tiden då föremålet kom till så stavade Bertil Vallien med enkelt V.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inlägg
          Det är mer sannolikt att det är någon som har skrivit fel vid bruket! Bertil Vallien signerade inte dessa serietillverkade föremål själv. Utan det var anställda vid bruket som gjorde detta. Kan vara någon som var tillfälligt vid märkning/signering, nyanställd eller en tillfälligt inhoppare på den avdelningen.
          Vid denna tiden då föremålet kom till så stavade Bertil Vallien med enkelt V.
          Hej Bay,
          Jag tackar för klargörandet, så är det nog.
          Det är ett litet trevligt objekt som får fortsätta finnas här hemma.

          Mvh
          Jonas

          Comment

          Working...
          X