Som bil och tekniknörd skulle jag vilja starta en tråd om bilar. Gillar att surfa runt och läsa om exklusiva bilar. Inte nödvändigtvis de allra dyraste, utan de mest exklusiva. Dessa två saker hänger i och för sig ofta ihop... De bilar som snabbast dyker upp i mina tankar är Hispano-Suiza J12 och Duesenberg Model J samt Bugatti Royale. Detta var bilar som vände sig till köpare som ville ha ALLT. Bilen skulle vara superlyxig, superstor, supersnabb och supertyst. Särskilt det sista fick tillverkarna att ta fram fina motorer med modern teknik. Sen finns ju andra svindyra bilar som Ferrari 250 GTO. Men nu undrar jag om någon känner till någon doldis. En favorit för mig är Lancia Thema 8/32 från 80-talet. denna bil baserade sig på samma botten del som SAAB 9000, och såg vid första ögonkastet ganska vanlig ut. men Lancia hade tryckt ner en ferrari-åtta under huven, och bla försett bilen med en vinge som elektriskt kunde komma upp ur bakluckan. Jag har fått höra att detta var den dyraste bil man kunde köpa vid den tidpunkten, men vet inte om det är sant. Kom gärna med andra kuriosika bilar. Jag älskar sånt här!