Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppet brev...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hej alla Persianpälsar.

    Trots att jag inte kan ett barrolin om det mesta som diskuteras här på PES så är jag inne varenda dag och klickar på nya inlägg. Tack vare det så har jag fått lära mig massor av er som är mest aktiva, vet och har svar, ingen nämnd ingen glömd.
    Från början var jag väldigt aktiv när jag la in bilder på alla möjliga prylar och fick alltid svar men när alla mina frågor blev besvarade och inga mer prylar finns att fråga om, för min del, så är det mest på tråden "Lungan" som jag någon enstaka gång gör ett inlägg. Alltså det enda jag kan bidra med är hallelujarop och handklappningar, tyvärr. Trots detta så har jag för avsikt att fortsätta att titta in här varje dag, alltid lär man sig nått nytt.
    Jag hoppas naturligtvis att admin tar åt sig av era åsikter och att PES fortsätter i många år till.

    So long, som en del brukar säga.

    Comment


    • #17
      När man som Du bäste Urban Umeubben
      är medlem i den illustra hundragubbarsklubben,
      rätt tråd är inte trelleborgarens hundra hundar
      skillnaden syns tydligt om man inte blundar
      finns ingen väg ut från PES för gubben.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Sollan,
        Ond cirkel. Som man frågar får man svar... so long...
        Kimmen: Ingen fråga utan ett konstaterande av fakta.... Vilket kan bli den berömda lilla tuvan som kan stjälpa den allra bästa viljan i världen.
        Vill också påpeka att jag tillika medlem i VVFB även är en stolt grundare av FOF. Nya medlemmar välkomnas!

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallå Staffan,
          Tack till ett blåbär i fin vit smula. Tror att du hamnat rätt i Pesaniens outgrundliga rike. Av naturliga skäl kan du inte känna den där trevliga gemenskapen och dialogen som jag saknar och efterlyser. Den som präglade PES för några år sedan.
          Fin hemsida, grattis. Välkommen i vänkretsen och medtag en stor portion humor och fantasi.
          So long..
          Hej
          Tack, tack för vänliga ord.

          (Jag försöker kombinera "trevliga loppisäventyr", fotografering och några enklare samlarområden, som
          t ex "turkiska kaffekvarnar, Skansen(och liknande) snapsglas, filbunks-/grötskålar, vikinga- och
          medeltidsmuggar m fl ...samt skriva och läsa i Precis en sån.)
          Staffan
          Last edited by Staffan Kvist; 2015-09-17, 09:50.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
            Kimmen: Ingen fråga utan ett konstaterande av fakta.... Vilket kan bli den berömda lilla tuvan som kan stjälpa den allra bästa viljan i världen.
            Vill också påpeka att jag tillika medlem i VVFB även är en stolt grundare av FOF. Nya medlemmar välkomnas!
            Hej
            Jag måste ju bara fråga. Vad är "VVFB" och "FOF"?

            Undrar
            Staffan

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av Staffan Kvist Visa inlägg
              Hej
              Jag måste ju bara fråga. Vad är "VVFB" och "FOF"?

              Undrar
              Staffan
              Härmed utlyses dagens gissningstävling Öppen för alla intresserade och garanterat oseriös... Svar utlovas under kvällen!!

              Comment


              • #22
                Våga Vägra FaceBook kanske.
                Folk Och Fä, möjligen,,,,,,,,,...

                Comment


                • #23
                  Tycker också det är trist med den minskade aktiviteten som märks både här och på andra forum. Jag delar gärna med mig av bilder när jag hittar något som jag vet att det finns en samlingstråd om.
                  Fotouppladdningen är omständlig och borde kunna förbättras, men jag tror inte att det är något som avskräcker folk.
                  Kanske man skulle kunna skapa trådar med veckans tema eller månadens tema? Det kan vara bilder på t.ex. 30-talsporslin från Ekeby, tavlor med träd, allmogeskålar eller vad som helst. Medlemmar bli engagerade och rotar i skåp och lådor och lägger upp bilder på vad de har och diskussioner påbörjas.

                  Apropå gisdninstrådar så är de roliga att läsa, även om jag är kass på att kunna svaret.
                  Här har jag en som saknar rätt svar ;-) http://precisensan.com/antikforum/sh...a-tillverkaren

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                    Våga Vägra FaceBook kanske.
                    Folk Och Fä, möjligen,,,,,,,,,...
                    Prylsnubben, ett rätt! Föreningen VVFB (VägaVägraFaceBook) grundades 2010 och hade från början ett rätt högt medlemsantal. Dock har avhoppen varit täta det senaste året och många "hard core" medlemmar har nu lämnat oss.
                    Det verkar dock som det eventuellt finns systerföreningar ute i landet.....

                    Comment


                    • #25
                      Dialog för alltid framåt....

                      Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Allt förändras men idag får man inte säga att det var bättre förr, för då är man en bakåtsträvare.
                      Jag har tidigare (när jag efterlyst dialog) blivit tillsagd att man här på PES ska vara nöjd med antal visningar, och inte förvänta sig svar. Också fått ínpräntat att man inte kan tvinga någon att svara. Nej, förvisso kan man inte tvinga någon att svara men vill vi ha kvar PES så borde det väl kännas ganska naturligt att ha en dialog. Med monolog tröttnar man!
                      Ett PES med enbart frågor men inga svar/dialog dör ut.
                      Kanske även det faktum att en del är lite för bekväma (vill bli curlade), och inte själv googlar fram ett svar. Om jag lätt kan hitta svar på en fråga så torde det inte vara så svårt för någon annan att hitta samma svar. Allt hittar man naturligtvis inte svar på, ibland går man in i väggen, men då kan vi ha en dialog för att förhoppningsvis bli lite klokare.

                      Och visst är det trist med likgiltigheten. T.ex. när PES forumet fyllde 10 år.
                      139 visningar - 0 svar http://precisensan.com/antikforum/sh...å-födelsedagen!

                      Jag håller mig mest i FM-tråden men gjorde nyligen en liten visit i Lungan. Tänkte vara lite "rolig" men det var nog kanske inte så kul. Men en PES-kompis hakade i alla fall på, stort tack till Prylsnubben <3
                      290 visningar http://precisensan.com/antikforum/sh...78-TiVo-Comhem

                      Vad göra? Vet ej!

                      Jag tror PES seglar vidare, i långsam takt. Jag kan lägga ut texten med mer resonemang men om besökare här på PES inte fattar att dialog gäller, ja, då är det inte mycket att orda om.
                      Hallå Alegni,
                      Gränsen mellan kärlek och hat är trådfin (och jag har alltid tyckt om din uppriktighet och ditt klarspråk). Poängen i mitt öppna brev är att det måste vara roligt och intressant att titta på PES, i annat fall söker man underhållning på annat håll.
                      En annan tanke är att man som tittare måste känna sig hemma, det här är mitt Pesanien. Hyllar därför roliga trådar som "Hundra gubbar" och för all del "Drömseglatsen till Rügen".

                      Det där med tittare och svarare är en knepigare fråga. En förklaring kan vara att experter inte lämnar dörren öppen för synpunkter och svar. Då blir det ingen dialog.

                      So long...
                      Kim

                      Comment


                      • #26
                        Våga utmana FB...

                        Ursprungligen postat av dreg Visa inlägg
                        Det här är inget konstigt. Pes är inte ensamt om att ha minskad aktivitet, nästan alla nischade forum har avstannat dom senaste åren. En stor anledning är facebook. Inte så att facebook i sig tar användare från pes, men de flesta internet användare ägnar en viss tid per dygn åt nätet. Det är inte speciellt många som sitter på nätet 24/7 längre, även om man kan tro det med nya smarta telefoner, paddor osv.
                        Den sociala biten bedrivs nuförtiden på just facebook. Alla man känner finns där, det gör dom inte på pes....ja ni förstår.
                        Man rakar av alla på en gång.
                        Nu är jag en av dessa motvalsgubbar som har gett fan i att skaffa ett konto på facebook.
                        Det passar mig inte helt enkelt.
                        Dom som fortfarande tillbringar extremt mycket tid på nätet är gamers, men å andra sidan gör dom inte så mycket annat på nätet än spelar.
                        Själv tillbringar jag max 30-40 minuter per dygn på internet och då är det inte alltid man har tid att besöka alla de forum man är medlem i.
                        Dessutom finns det en liten klick kvar av oss som hellre tillbringar största delen av livet i verkligheten istället för i cyberrymden.
                        Våga vägra facebook.

                        Tack för ordet.
                        mvh
                        Hallå Dreg,
                        Tack för dina synpunkter. När jag för några år sedan gick med på Facebook undrade ungarna varför i helsicke farfar
                        dök upp där? Jag var ju äldst i vänkretsen. Idag gillar dom och deras kompisar ris och ros. Och ganska många Pesanier finns med FB.
                        Nu tror jag faktiskt inte att FB är en allvarlig konkurrent till PES. Rätt använd kan den förstnämnda bli en bra reklamplats för den senare. Brukar kommentera: Visa gärna på PES....
                        So long...
                        Kim

                        Comment


                        • #27
                          Trodde jag skulle få på pälsen...

                          Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
                          Hej alla Persianpälsar.

                          Trots att jag inte kan ett barrolin om det mesta som diskuteras här på PES så är jag inne varenda dag och klickar på nya inlägg. Tack vare det så har jag fått lära mig massor av er som är mest aktiva, vet och har svar, ingen nämnd ingen glömd.
                          Från början var jag väldigt aktiv när jag la in bilder på alla möjliga prylar och fick alltid svar men när alla mina frågor blev besvarade och inga mer prylar finns att fråga om, för min del, så är det mest på tråden "Lungan" som jag någon enstaka gång gör ett inlägg. Alltså det enda jag kan bidra med är hallelujarop och handklappningar, tyvärr. Trots detta så har jag för avsikt att fortsätta att titta in här varje dag, alltid lär man sig nått nytt.
                          Jag hoppas naturligtvis att admin tar åt sig av era åsikter och att PES fortsätter i många år till.

                          So long, som en del brukar säga.
                          Hallå Umeå,
                          Du är ju en av "Hundra gubbar" och gastade som maskinist på SS Pesanien. Du vet: Sailors always return. Så nu vill vi se några bilder på fartygen du seglade på... so long
                          Kim

                          Comment


                          • #28
                            Lyft med Peppiga Pia...

                            Ursprungligen postat av PeppigaPia Visa inlägg
                            Tycker också det är trist med den minskade aktiviteten som märks både här och på andra forum. Jag delar gärna med mig av bilder när jag hittar något som jag vet att det finns en samlingstråd om.
                            Fotouppladdningen är omständlig och borde kunna förbättras, men jag tror inte att det är något som avskräcker folk.
                            Kanske man skulle kunna skapa trådar med veckans tema eller månadens tema? Det kan vara bilder på t.ex. 30-talsporslin från Ekeby, tavlor med träd, allmogeskålar eller vad som helst. Medlemmar bli engagerade och rotar i skåp och lådor och lägger upp bilder på vad de har och diskussioner påbörjas.

                            Apropå gisdninstrådar så är de roliga att läsa, även om jag är kass på att kunna svaret.
                            Här har jag en som saknar rätt svar ;-) http://precisensan.com/antikforum/sh...a-tillverkaren
                            Hallon,
                            Precis vad önskar. 30-talsporsin från UE är spännande om det ingriper Gefle. Get started.
                            Vill göra lite reklam för tråden "Stilleben" som just fångar upp senaste fynden och ofta bjuder på fint arrangerade bilder.
                            So long...
                            Kim

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                              Hallå Umeå,
                              Du är ju en av "Hundra gubbar" och gastade som maskinist på SS Pesanien. Du vet: Sailors always return. Så nu vill vi se några bilder på fartygen du seglade på... so long
                              Kim
                              Hej Kim.
                              Det har jag gjort en gång, finns här.

                              Comment


                              • #30
                                Har gott glömme....

                                Hallå Ubbe,
                                Hade ett diffust minne men den där tråden blev ju väldigt lång utan att nå slutmålet; Rügen.
                                Tack och so long
                                Kim

                                Comment

                                Working...
                                X