Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vintage Louis Vuitton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vintage Louis Vuitton

    Hej

    Någon som kan tänkas veta vad detta är för väska?

    Click image for larger version

Name:	LV.jpg
Views:	1
Size:	101,3 KB
ID:	671489
    Click image for larger version

Name:	LV1.jpg
Views:	1
Size:	66,1 KB
ID:	671490
    Click image for larger version

Name:	LV2.jpg
Views:	1
Size:	70,8 KB
ID:	671491
    Click image for larger version

Name:	LV4.jpg
Views:	1
Size:	61,2 KB
ID:	671492

    Mvh
    Hemke

  • #2
    Tyvärr ser den fejk ut.Kolla om det finns något IDnr invändigt.Låset skulle det stått Louis Vuitton på.Kanterna samt handtaget verkar inte vara i äkta skinn.Om de är det så är färgen inte korrekt och sömmarna ska vara gula.
    Last edited by Fnusfröken; 2015-09-11, 10:24.

    Comment


    • #3
      Helt utan kunskaper att backa upp mina åsikter med, håller jag med Fnusfröken. Sömmen på handtaget som bara börjar utan omvända säkerhetsstygn, för att sedan vingla iväg på ett högst missprydande sätt. Nej tack till denna väska.

      Comment


      • #4
        Tack för inputen.

        Jag är själv med i högsta grad osäker. Enligt personen som har den skall den vara gammal och hon har fått den efter sin mamma. Men frågan är ju om det verkligen var så länge sedan som man började med kodlås på väskor? Sen när man ser färgsläpp, finnish etc etc så ger det inget bra intryck.

        Mvh
        Henke

        Comment


        • #5
          Gammalt idag är ju relativt.Om den är från sent 80-tal kan man ju uppleva den som gammal om man själv är tjugofem

          Comment


          • #6
            Idag tycker ju de flesta att det mesta är gammalt om det har hunnit komma en uppdatering, fjolårets telefon, vårens kläder eller gårdagens programvaruuppdatering. Kodlås på väskor kom väl redan på 60-talet, men vanligt tror jag det blev först på 80/90-talet.

            EDIT: Tycker för övrigt också att väskan ser ut som en billig imitation. Alldeles för låg kvalitet för att vara original.

            Comment

            Working...
            X