Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Auktionssommar Stv 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Auktionssommar Stv 2

    Nu har det nya auktionsprogrammet Auktionssommar i 2:an kommit i gång, första avsnittet sändes onsdag 26 november, nästa tror jag kommer 3:e december.

    Ni som såg det - vad tyckte ni?

    Det är en slags tävling där folk gruppvis, två lag, ska köpa in saker på en given auktion, saker som sedan värderas av bl a SAV:s Maria Granström och en kille Mats …nånting.
    Själv tyckte jag första avsnittet präglades av en stor dos flås-hurtig-varning. Tydligen är poängen att köparna, de bägge tävlande lagen, ska ramla omkring i en slags okunnig omedvetenhet och mer eller mindre oöverlagd råka ropa in några saker som sedan värdarna ska gissa värdet på. Flamshalten är hög.

    Hallå - någon mer som tycker om detta trots allt rätt underhållande program?

  • #2
    Det var ju roligare att titta på än när dom tar bort fläckar i alla fall. Dessutom kunde man ju
    känna sig lite kunnig i förhållande till de tävlande, vilket ju alltid är bra för självkänslan.
    Men jag undrar över brännvinsflaskan som Maria Granström påstod vara målad istället för
    som hon sa "graverad som är det vanliga". Jag tyckte i min TV att dekoren såg etsad ut.

    Comment


    • #3
      Av den snabba blicken som man fick tyckte nog också jag att den var etsad. Ev kasad.
      DG

      Comment


      • #4
        Tyckte tyvärr det var alldeles för mycket flams... Hade hoppats man kunde få lära sig något men inte då - förutom att priserna på en auktion i många fall blir alldeles för höga....
        När det gäller "Veckans fläck" så är ju chansen stor att man får lära sig något i alla fall...

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
          Tyckte tyvärr det var alldeles för mycket flams... Hade hoppats man kunde få lära sig något men inte då - förutom att priserna på en auktion i många fall blir alldeles för höga....
          När det gäller "Veckans fläck" så är ju chansen stor att man får lära sig något i alla fall...
          Om antikviteter och samlarföremål menar Du, samlardamm kanske.
          PS Inlägget sorteras under "flams".

          Comment


          • #6
            Mycket socker blev det...

            Comment

            Working...
            X