Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två frågor om bestick

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Två frågor om bestick

    1.Var är detta bestick tillverkat och vem är formgivaren?
    2. Vad är det här för sorts sked? Efterrättssked?
    Bifogade filer

  • #2
    På fråga 1 vet jag inte. Skeden däremot är en "smaksked"

    Comment


    • #3
      Tack! Vill gärna ha fler förslag.

      Comment


      • #4
        Storleker spelar viss roll...

        Hallå,
        Trevliga bestick. Utan uppgift om redskapens längd är det svårt att sia.
        Den övre ser som en helt vanlig sked, inte smakskedar som bör vara spetsiga.
        Den nedre kan möjligen vara avsedd för tårta och liknade utformningar kallas ibland
        ostronskedar. Var god svälj.So long...

        Comment


        • #5
          Den första syltsked, den andra "kocksked".

          Comment


          • #6
            Mitt grundtips är att den första, övre skeden är en helt vanlig sked, storleken avgör exakt ändamål, men jag menar att grunddesignen är lika för alla skedar i denna uppsättning. Det är stilen som är tidstypisk och pekar på 1970-talet med en möjlig eftersläpning till 80-talet. En modevara från 70- 80-talen är alltså mitt grundtips.

            Nr två - om vi håller oss till designen/stilen - kan kanske vara 00- eller 10-talet. Detta är en gissning som jag grundat på att det ha blivit ett mode, en trend att låta formerna spilla över på bladet som vi ser här. Det är ett osäkert antagande men jag har sett fler modeller med denna egenskap, bl a genom idoga bestickafängen på "pinterest", som jag har sett att fler här har hittat fram till.
            Har inte sett någon av dem tidigare.

            Comment


            • #7
              En länk

              Comment


              • #8
                Tack allesamman! Är det någon som vet något om tillverkaren GASTRO?

                Comment


                • #9
                  Glömde: Vill även få information om tillverkaren MASTER.

                  Comment

                  Working...
                  X