Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Borde jag gräva vidare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp! Borde jag gräva vidare?

    Jag har grävt omkring i skogen en del i veckan och här är lite av dom intressanta fynden jag fått fram. Men jag har ingen aning om det faktiskt är något intressant eller av värde. Jag vet att två är knoppöls den ena är märkt w 2/3 lit men inget datum den andra var extra fräck den satt korken kvar i och var märkt B 1/3 lit märkt 1919 i botten. Sen så är det ett märke jag inte känner igen på den genomskinliga : Kryddo och ett skepp den andra genomskinliga står det Skanska ättikafabrik på. Sen så är det två gröna flaskor den ena påminner om en jeägermeister den andra har patent kork sen så är det tre andra föremål som jag har inte har någon aning om vad dom är. Hade varit riktigt Nicke om någon kunnat indentifiera vad detta kan vara för saker och om det finns något intressant så jag kan fortsätta gräva med vetande att det är värt det. All info ni kan dela är guld för mig.
    Bifogade filer

  • #2
    Gräv

    Gräv på du, det låter ju spännande med fynden du gjort..

    Comment


    • #3
      Det kan inte vara så vanligt att hitta så pass gamla flaskor ute i terrängen nu för tiden! Från vänster till höger har vi - om inte mitt otränade öga sviker mig:
      1. Vichyvattensflaska med patentkork
      2. Ölflaska 2/3 LIT.
      3. Medicinflaska, järnmedicin, kanske råttgift?
      4. Ölflaska 1/3 LIT, grönt glas pga kriget
      5. Kryddo vet jag inte vad det här, men jag hittade denna, kanske kan vara samma företag? http://bryggeland.no/brennevin/essenser/kryddo.html
      6. Ättiksflaska

      Comment


      • #4
        Tack så mycket för hjälpen! Det är ju riktigt spännande att det finns så många olika flaskor från olika tider på ett så litet område

        Comment

        Working...
        X