någon som känner till något om denna skiftnyckel. Är den svensk? eller kanske utländsk.
har googlat förgäves utan att hitta något. Kanske någon Pesare vet lite mer och kan upplysa mig.
Se bilder...
tack på förhand
någon som känner till något om denna skiftnyckel. Är den svensk? eller kanske utländsk.
har googlat förgäves utan att hitta något. Kanske någon Pesare vet lite mer och kan upplysa mig.
Se bilder...
tack på förhand
Senast redigerat av mrmagic den 2014-02-07 klockan 11:10. Anledning: krångel med bilderna
The future is unwritten lets create tomorrow
Jag ser faktiskt mina bilder. Kan det vara strul med bredden på bilderna.
Jag har varit inne & försökt ta bort dem. Jag hjälper en vän med denna skiftnyckels fråga.
Jag ska se om vi kan börja med att ta bort dessa bilder som jag kan se, men inte andra. Och därefter försöka ladda upp dem på nytt.
Tack för att du påpekade att du ej kan se bilderna Umegubbe
The future is unwritten lets create tomorrow
Den är helt klart tysk.Det ser man på "DBP"-märket som betyder"Deutsches Bundes Patent".
DBP kan jag inte se, men på den fasta delen står det ALLFEST.
Den typen av skiftnyckel har jag aldrig sett förut. Drar man ut kilen när man ställer in måttet ?
Man trycker väl in den med tummen? Sedan fjädrar den ut igen när man släpper?
"Allfest" finns inte som ett egentligt tyskt ord,utan är troligen en sammandragning av "alles" och "fest",dvs allt och fast,stark som på svenska kanske kan bli "tål allt" eller som man ibland ser "slagfast".
Det finns ytterligare något på huvudet(2cm under Allfest) som skulle kunna vara en stämpel,men det är suddigt.Hur ser nyckeln ut på andra sidan?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)