Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 69

Ämne: Tema bläck.

Trevliga saker i sin enkelhet. Kul att få se några med etiketterna bevarade. L.S. första bild ! jag tror inte att det är så värst många som har en liknande rad av därhemma! Dessa, citat: " går inte tätt.." Jag har tidigare haft en knopp öls flaska med en bläck etikett från Stenstorp i Västergötland. Jag fann den under en gammal lill stuga hos några bekanta i Sunne trakten. Den dagen fann jag även en ölflaska med texten Arvika Bryggeri i glaset mm. Det hade legat en affär där runt sekel skiftet och fram t o m 50 talet. Kanske kan det dyka upp någon bild på "bläck knoppisen" här framöver ! Vi får se..

AF Din bläckflaska var grym Att etiketten kan vara i så bra skick med denna ansenliga ålder.
    mvh

Det här bläckhornet hittade jag på senaste räden till Småland.
    Kanske inte så gammalt och det verkar som det är maskinblåst. I alla fall en något invecklad form. Det som är kul är att det är en särskild "hylla" att lägga ifrån sig pennan på.
    mvh Lasse
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Vill bara dela med mig av detta härliga bläckhorn från Gamla Limmareds Glasbruk.

Finns det Nya Limmareda Glasbruk också?

Limmared har fortsatt produktion men kallas i daligt tal bara för Limmareds Glasbruk sedan de enbart fortsatt med bruksglas (Läs: flaskor) tillverkning.

Där ser man. Denna bilden visar vad jag tror det första i antikväg jag köpt, om så var det 16:- på kiviksmarknad, ja om det inte är just detta så var det ett liknande.

Lägg märke till det utomordentligt vackra formspråket och den ytterst ålderdomliga färgsättningen +all skiten som samlats under årens lopp.

Nja, jag håller på min svagt lilaformade.

Du menar in att den tillhört Tant Gredelin!?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •