Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Entré Äggkoppar finns dom?

Question Entré Äggkoppar finns dom?

På tradera ligger det ute 6 st äggkoppar rubricerade som Entré auktion nummer 188186485. Jag har aldrig hört talas om, eller sett, äggkoppar i denna serie. Däremot såldes för några år sedan en porslinsserie på Hemtex (tygaffären) vilken såg ut att vara mycket inspirerad av Entré men ej märkt med någon tillverkare. Kan dessa äggkoppar vara därifrån?

http://www.tradera.com/6-aggkoppar-e...1139_188186485

Seniormedlem MrTompas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ser ju ut och stämma om man tittar på http://www.svenskt-porslin.net/rorstrand/ror-en.htm. Dessa på auktionen ser ju inte alls ut som Entré

Nej, det är inte entré. Det här är den serie som Hemtex har haft till försäljning för några år sedan. Har några själv därhemma....

Äggkopparna allt dyrare

Ett dygn kvar och Hemtexäggkopparna är uppe i drygt 400 kr dvs 70 kr st plus frakt. Är det dags att plocka fram annat man köpt på Hemtex? Ska vi tro att det är folk som kompletterar sin servis eller tror dom att det faktiskt är Entré?

Citat Ursprungligen postat av magge Visa inlägg
    Ett dygn kvar och Hemtexäggkopparna är uppe i drygt 400 kr dvs 70 kr st plus frakt. Är det dags att plocka fram annat man köpt på Hemtex? Ska vi tro att det är folk som kompletterar sin servis eller tror dom att det faktiskt är Entré?
    Med tanke på de höga buden dröjer det nog inte länge innan vi kan se Hemtexprodukter på Bukowskis, Sothebys och Bonhams auktioner.

Fler hemtexdelar

Jag hittade ett fat som jag tror hör hemma i serien från Hemtex. Hur många delar kan det finnas tro?Namn:  026.jpg
Visningar: 830
Storlek:  49,6 KBNamn:  023.jpg
Visningar: 796
Storlek:  51,5 KB

Ja, assietten hör också dit.
    Här är några av mina delar.
    Namn:  20130831-049a.JPG
Visningar: 1177
Storlek:  39,5 KB

Bra pris på äggkopparna

Nu när auktionen är slut kan vi summera:
    1. Äggkoppar från Hemtex, rätt så nya, går att sälja för drygt 82 kr per st på tradera.
    2. Med tanke på den ursprungliga rubriksättningen på auktionen samt att entré i den gröna nyansen, inte olik äggkopparnas, är mycket populär, kan man nog dra slutsatsen att människor köper vad som helst i förhoppningen om att göra fynd.

Nu ska det väl sägas att Hemtexdelarna ser trevliga ut och att det finns en chans att den som vann auktionen faktiskt gjort ett kompletteringsköp, även om jag tvivlar. Vad kan äggkopparna ha kostat som nya?

Ny auktion. Undrar om de går om förra noteringen på 82 kr/st...
    http://www.tradera.com/item/341139/2...hane-ostamplad
    Senast redigerat av Peter S den 2014-02-26 klockan 23:27.

Något lägre men bra pris i alla fall

Äggkopparna från Hemtex är fortfarande rätt heta. Slutbudet för dessa blev 201 kr för 3 st, vilket blir 67 kr/st plus frakt. Även om priset var lägre denna gång, kanske på grund av mindre attraktiv färg, så ligger de fortfarande skyhögt över andra rätt nyproducerade anonyma äggkoppar. Hoppas köparen blir nöjd, något säljaren onekligen bör vara. Någon som har lust att forska i var dessa producerats och vem som står bakom formgivningen. Ingen på forumet som sitter i ledningen för Hemtex?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •