Jag tänkte nog inte på något väldigt specifikt utan försökte väl mest skämta till det lite. Men jag är ändå ivrig på att göra något åt problemet.
När man söker på prefixet får man upp fem sidor med träffar. Än så länge är det inte så många tematrådar som är taggade men det blir nog fler med tiden. Vi kommer nog att få dras med tematrådar som är lik andra tematrådar så länge det inte finns en lista med ämnesindelning och det jobbet tänker jag inte ta på mig ensam. När vi som vet hur det funkar dyker på en omärkt tematråd kan vi ju förse den med tagg. Som jag ser det är det överblickbarhet som saknas nu men jag har inga bra idéer om hur det ska åtgärdas. Någon annan?
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
Hallon,
Nej, det där med taggar tror jag inte så mycket på, tack för förklaringen. Prefixet/ordet tema gör det väldigt enkelt att hitta rätt, testa tema korkskruvar på google. Pang på rödbetan, på någon sekund. Alltså, förse tematiska trådar med många intressanta/roliga inlägg med prefixet Tema. Rätt mycket jobb, men varför inte tänka på det det där med prefix när man startar en en tråd med tanken att belysa en viss kategori spännande objekt inom samma familj. När man vill skiva upp limpan på tvären... so long...
Tjena!
Ett litet problem bara, trådar som inte är tänkta som annat än frågor men som utvecklas till tematrådar med tiden. Trådstartaren kan ju inte förutsättas vara synsk... Nykomlingar kan starta en tematråd utan att veta vad ett prefix är. Skulle jag snubbla över en sådan tråd när jag letade efter något annat skulle jag troligen glömma att tala om det för någon som kan fixa det hela. Så mycket enklare då att lägga till en tagg innan jag går vidare. Kommer jag sedan ihåg det kan jag ju söka rätt på tråden igen och påtala behovet av prefix för någon som kan göra något åt det hela.
synes
Bizan
PS
Wow! Jag kom ihåg att vara artig, än finns det hopp för mig.![]()
Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...
När du googlar, sätter du alltid tema framför?Det var ovanligt!
Att googla “tema xxxxx” tror jag extremt få kommer på tanken att göra. Vill man googla på t.ex. korkskruvar så googlar man på korkskruvar.
Men det är inte fråga om prefix eller tagg. Prefix och taggar kompletterar varandra. En tråd med prefix bör även vara taggad.
Vi har en tråd om FM Ronneby, med prefix dokumentation, men 24 trådar är taggade Ronneby, samt 14 trådar är taggade FM Ronneby.
Hur många trådar vill man hitta i en sökning? En eller 24?
---------------------
Taggar och/eller prefix är uppenbarligen för den stora massan rätt så ointressant, det ser vi ju i denna tråd. Vi är 3 som hoppar in och engagerar oss. Men den som vill tagga och prefixa får göra det. Jag kommer fortsätta tagga och prefixa för det är en bra funktion som ökar sökbarheten här på PES.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)