Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omfattande tekniska arbeten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Bra jobbat!
    Annars håller jag med nobe om att sökbarheten i bilder blir mer tidsödande, framför allt i långa trådar och man är på jakt efter en speciell vas eller kruka - som man vet finns där, inte exakt var.

    Comment


    • #32
      Test med bild


      Click image for larger version

Name:	Solros.jpg
Views:	7
Size:	61,5 KB
ID:	543212
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #33
        Precis Gideon ibland önskar man en bildsök knapp

        Comment


        • #34
          Åtminstone lite större thumbnails, och inga bildlänkar.
          Men det fixar ni.

          Comment


          • #35
            Marias bild visades rätt, men de 3 tidigare inläggen med bil visar länk

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
              Precis Gideon ibland önskar man en bildsök knapp
              Som Bild-Google?
              Det blir en extra Pes-funktion kanske, men det är ett helt utmärkt förslag!

              Comment


              • #37
                Test bild
                Bifogade filer
                I’m a real mean bitch!

                Comment


                • #38
                  Tog bort mitt försök med bild. Kanske lite dumt att testa i en teknisk tråd. Att Maria visar att det fungerar är bra. Men hur fasen gjorde du Maria

                  Comment


                  • #39
                    Testar också.
                    1528 x 1799 punkter och 557 kb.

                    Click image for larger version

Name:	HAK-vas Skånes Aukt.verk 121229 2.jpg
Views:	1
Size:	78,1 KB
ID:	543216

                    På något sätt gick bilden ner till 78,1 kb?

                    Comment


                    • #40
                      Jag håller med om att bildlänkar är en dålig idé. En annan nackdel med nuvarande system med bilder som man klickar upp är att det ser jättebra ut när man kollar på datorn, men det är ingen höjdare med smartphone. Grejen är den att bilderna vill vara centrerade och det innebär att bara det översta vänstra hörnet syns på bilderna (när jag kollar på min telefon). När jag ska scrolla på telefonen så "stannar inte bilden kvar", utan den vill fortfarande vara centrerad och "åker iväg". Följden blir att "stäng"-knappen inte syns utan att man varsamt zoomar ut och försöker pricka den med fingret för att stänga bilden. På andra websidor fungerar det mest intuitiva, dvs att klicka "bakåt" i webläsaren på telefonen för att stänga bilden, men när man gör det här på PES så stängs inte bara bilden utan man skickas även en sida tillbaka. Om det går att göra något åt så vore det kämpegrejt.

                      Mvh
                      Emil

                      Comment


                      • #41
                        Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                        Tog bort mitt försök med bild. Kanske lite dumt att testa i en teknisk tråd. Att Maria visar att det fungerar är bra. Men hur fasen gjorde du Maria
                        Klickar på Hantera bifogade filer --> Lägg till filer --> Välj filer --> letar upp filen på datorn --> Ladda upp filer --> Längst ner till vänster x i rutan för markera alla --> Klicka på infoga inline, sen kan du förhandsgranska som vanligt och flytta bilden.
                        I’m a real mean bitch!

                        Comment


                        • #42
                          Eftersom min mastodontbild på 557 kb gick igenom, så betyder det att programmet minskar automatiskt men ger inget utrymme för en synlig thumbnail?

                          Likväl - jag saknar alla stora bildkavalkader, för de är ögongodis...

                          Comment


                          • #43
                            Jag har just gjort en (två) tester i "Fågelfråga" med att ladda upp bilder. Det blev inte alls som jag trodde, dvs små miniatyrbilder synliga, utan endast en länk till dem. Snopet - och lite trist, för man vill ju kunna SE vad som är på fotona, tycker jag. Just så som de visas tidigare.

                            Comment


                            • #44
                              Det funkar inte alls ulferic. Det här meddelandet får jag när jag klickar på din bildlänk

                              Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.

                              Men allt arbete är kanske inte klart ännu??? och att det är därför det strular?

                              Nu tänker jag gå ut en promenad istället.

                              Comment


                              • #45
                                Test med flera bilder

                                Click image for larger version

Name:	Solros.jpg
Views:	7
Size:	61,5 KB
ID:	543221Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	2
Size:	79,3 KB
ID:	543223Click image for larger version

Name:	Solros.jpg
Views:	7
Size:	61,5 KB
ID:	543221
                                Bifogade filer
                                I’m a real mean bitch!

                                Comment

                                Working...
                                X