Hallå,
Försök försiktigt att lösa upp limmet med gamla hederliga Aceton, använd munskydd... dutta med bomull och ha skyddshandskarna på.
Det funkar på gamla soldater.
So long
Senast redigerat av Kim von Platen den 2012-11-14 klockan 23:23.
En av mina favoriter och bland dom första kanna Turkiskt blått.
Bilder på en annan "mandarinkopp"
Hej Kim,
Det skall jag nog testa. Hade faktiskt tänkt höra mig för hur jag bäst får bort limmet. Det finns spår efter en gammal klammerlagning på baksidan. Det såg säkert bra ut, men sen var någon där med stora mängder Karlssons klister eller motsvarande. Men jag dömer dem inte för det, då de förmodligen hade slängt det annars.
Var får man tag i Aceton?
Rekommenderar T-röd för limupplösning,funkar toppenbra o luktar inte så illa som acetonet.Sedan är det bara att tvätta av (med T-röden) brottytan noga o limma m.superduperlim![]()
Det finns superlim avsett för porösa material, t ex keramik. Ett tips är att använda en liten mängd så det inte tränger ut i skarven.
Hallå...
och vad heter superlimmet?
So long...
Finns det någon moderator som vill flytta mina inlägg till den andra Rörstrands tråden. ¨
För den tråd har fastnat i limträsket!!!
Ilse får väl räknas till en gammal Rörstrand. Eva är väl inte fullt så gammal och jag tror att det finns en ännu äldre äldre Eva från Rörstrand.
Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)