Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

KSSS-plunta. Vad säger vi om den

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: KSSS-plunta. Vad säger vi om den

    Hallå,
    Rotade fram den här flaskan på Bakluckan. Formad som schatullflaska med rödglaserad patentkork
    som berättar att flaskan varit väl i bruk. Skrovlig yta och ganska fin färg.
    Nå, vad säger ni glasexperter? Har en hypotes om ursprunget (KSSS) men om glas vet intet. Kul om
    någon vill svara... so long...
    PS. Har för mig att en liknande plunta visats upp, var det inte du Skogis?
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå,
    Rotade fram den här flaskan på Bakluckan. Formad som schatullflaska med rödglaserad patentkork
    som berättar att flaskan varit väl i bruk. Skrovlig yta och ganska fin färg.
    Nå, vad säger ni glasexperter? Har en hypotes om ursprunget (KSSS) men om glas vet intet. Kul om
    någon vill svara... so long...
    PS. Har för mig att en liknande plunta visats upp, var det inte du Skogis?
    Kungliga Svenska Segel Sällskapet tror jag ligger bakom de här flaskorna. Intressant syn man hade på sportutövning förr i tiden, idag får man smisk på stjärten vid drogning men då var det accepterat. Bilpunsch är idag lite ögonbrynshöjande men var då helt naturligt, för att ta ett annat exempel. Kanske går utvecklingen framåt trots allt. Jag tycker din flaska är trevlig och sannolikt är den inte vanligt förekommande, grattis till "fyndet"
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av LS Visa inlägg
      Kungliga Svenska Segel Sällskapet tror jag ligger bakom de här flaskorna. Intressant syn man hade på sportutövning förr i tiden, idag får man smisk på stjärten vid drogning men då var det accepterat. Bilpunsch är idag lite ögonbrynshöjande men var då helt naturligt, för att ta ett annat exempel. Kanske går utvecklingen framåt trots allt. Jag tycker din flaska är trevlig och sannolikt är den inte vanligt förekommande, grattis till "fyndet"
      Hallå LS,
      Tack för ditt svar. Jag fann den där gamla tråden (Skogis) och fortsätter dialogen på den. So long...

      Comment

      Working...
      X