Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bodafors Bord men vem ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bodafors Bord men vem ??

    Har ett slagbord från bodafors, Någon som vet vem som har designat detta ?

    Tackar på förhand och ha en trevlig dag alla.

    Robcat
    Bifogade filer

  • #2
    Hallå Robcat,
    Det här inte mitt bord, men den mest namnkunnige formgivaren var väl Bertil Fridhagen, lite i hans anda vad
    gäller material och elegant formgivning. Grattis till ett fint slagbord och so long...

    Comment


    • #3
      På Bodafors fanns flera välkända formgivare, t.ex. Carl Malmsten, Axel Larsson och David Rosén. När jag ser ditt fina bord så blir jag lite kluven: Krysset i benställningen liknar det som återfinns på ett av Malmstens soffbord men jag tycker inte att mssingsknoppen känns som Malmsten. Hade jag sett bordet utan att veta att det var från Bodafors så hade en gissning kunnat vara Kerstin Hörlin-Holmquist men såvitt jag vet var hon aldrig på Bodafors. Så, kanske David Rosén, men då borde man hitta det vid sökning.
      Snyggt är det i alla fall

      Comment


      • #4
        Hej på er Kim von Platen & Wanja.
        Tackar för era inlägg, underbart att få lite hjälp på traven. Och vist är det fint och skall vi vara ärliga var det inget som viste om att det var ett Bodafors när vi köpte det så det är ett fynd som pryder sin plats.

        Trevlig sommar på er.
        Robcat

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Robcat Visa inlägg
          Har ett slagbord från bodafors, Någon som vet vem som har designat detta ?

          Tackar på förhand och ha en trevlig dag alla.

          Robcat
          Hej har du kommit fram till vem som är formgivare har likadant bort fast i mörkare faner. 😊

          Comment


          • #6
            Söker formgivaren på Bodafors slagbord

            Click image for larger version

Name:	74B6CDE3-C202-4C82-BF22-41CBA3E8734C.jpg
Views:	1
Size:	13,7 KB
ID:	576998Click image for larger version

Name:	8FBDE64A-1F9F-4341-931A-87A9FECB6DF5.jpeg
Views:	1
Size:	128,2 KB
ID:	576999

            Någon som vet formgivaren, Axel Larsson eller Bertil Fridhagen är mina gissningar men hade varit roligt att veta!

            Comment

            Working...
            X