Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tapio Wirkkala Plunta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tapio Wirkkala Plunta?

    Har denna sedan ett tag. Inte sett först för några dagar sedan att den har en signatur TW under. Vad jag förstår efter viss googling att den signaturen tillhör Tapio Wirkkala.

    Nu har jag googlat på honom på alla vis men hittar inte denna plunta alls.

    Funderar om den är av honom? Vad den kan tänkas heta osv. Vacker är den iaf.


    Click image for larger version

Name:	100_2027.jpg
Views:	1
Size:	70,8 KB
ID:	644349
    Click image for larger version

Name:	100_2030.jpg
Views:	1
Size:	40,3 KB
ID:	644348

  • #2
    Säkert av Tapio Wirkkala, på lite "enklare" föremål signerade han bara TW. Annars skrevs hela namnet ut och även som i detta fall glasbruket. Lägger in en länk Du kan kolla lite på om Du får några andra söktips också, kanske.http://www.laatutavara.com/eng/index...aan&Submit=Hae http://www.laatutavara.com/eng/index...a=0&aliryhma=5
    Last edited by prylsnubben; 2012-02-02, 21:56.

    Comment


    • #3
      Kul.. Tackar prylsnubben. Dom jag hittar på den sidan är tydligen små sådanna. På 40cl. Min är på 60cl. Den är för törstigare finnar då kan man tro.. haha

      Comment


      • #4
        Har sett den förut

        Tror med stor att den har innehållit konjak eller vin. Det finns även små glas till den som du har. Tror det kan ha möjligtvis ha varit någon slags present förpackning.
        Tapio designade en del spritflaskor b.la. till ALKO ( Finska systembolaget ).
        Bifogar även bilder på en annan kojaksflaska & spritflaskan som han designade för Finlandia Vodkan.
        & några lite mer speciella spritkaraffer ( Dekorerade )

        Apropå namnet vet jag inte vad den kan heta, men den har modell nummer 2529 & vinglasen har modell nummer 2029.
        Bifogade filer
        Last edited by mrmagic; 2012-08-21, 21:35.
        The future is unwritten lets create tomorrow

        Comment


        • #5
          Ohh.. Tackar för att jag fick se.. Dom dekorerade verkligen väckte mitt habegär.. Haha.. Pes har visst den effekten på mig att flera saker börjas att samlas på.. Tokigt

          Comment


          • #6
            Lite humor skadar inte..

            Hallå...
            Det var var roligt att se de trevligt bemålade schatullfllaskorna från grannlandet. Man bör kanske vidga vyerna...
            so long....

            Comment


            • #7
              : ) Visst är det så

              Finns alldeles för mycket saker man skulle vilja ha.
              De jag visade på bilderna var ej mina, men men man får hålla ögonen öppna så kanske...
              The future is unwritten lets create tomorrow

              Comment

              Working...
              X