Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Anonymt fickur

Anonymt fickur

Detta fickur vet jag ingenting om. Det ser ut att vara delvis i guld med tillhörande silveretui. Inga stämplar eller tillverkarnamn kan jag hitta på den. Enda stämpeln jag kan upptäcka är på etuiets baksida där det är präglat 22 1/4.

Finns det någon som kan identifiera uret eller ge annan ledtråd?
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

En bild på urverket kan ev. ge en ledtråd.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    En bild på urverket kan ev. ge en ledtråd.
    Min kamera är utlånad över helgen, så jag ska försöka få till en bild, när den återvänt.

ædelmetal stempler skal være placeret endnu et niveau inde i ur. Du skal åbne bagsiden.

Nu har jag öppnat upp boetten och fotat så gått jag kunde. Det är mycket små stämplar så det var svårt att få dem tydliga. Märkningen innanför skölden tror jag det står
    DMF 8 C och därunder C eller omegatecken samt I och E.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerat av Konstruktor den 2011-11-14 klockan 18:50. Anledning: strul med bilder

Glömde du bilderna?
    resten satte han hår på.

Glömde du bilderna?
    Det blev något fel, så jag la in dem på nytt

DMF & Co - Société Horlogère PHENIX Watch Co (Dubail, Monnin, Frossard & Cie)
    Ovanstående företag har tillverkat din klocka.
    Googla lite på Phenix watch company så hittar du info. Det rör sig om en klockfabrikant som tillverkade hela klockan, även urverket. De brukade hålla fin kvalitet.
    resten satte han hår på.

DMF & Co - Société Horlogère PHENIX Watch Co (Dubail, Monnin, Frossard & Cie)
    Ovanstående företag har tillverkat din klocka.
    Googla lite på Phenix watch company så hittar du info. Det rör sig om en klockfabrikant som tillverkade hela klockan, även urverket. De brukade hålla fin kvalitet.
    Tack för ditt upplysande svar! Just därför kom jag vidare i efterforskningarna angående uret, och har kommit fram till att det är ca mellan 100-120 år gammalt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •