Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rörstrand - California

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dokumentation: Rörstrand - California

    Jag tänkte visa upp min California-samling och samtidigt kanske få bekräftat om det finns fler delar eller storlekar som jag har missat.

    Jag samlar bara på röda/gråa delar men det vore kul om ni som har andra färger kan visa upp dom här också.





    Click image for larger version

Name:	Komplett 2 - CHS - California.jpg
Views:	1
Size:	29,7 KB
ID:	641264



    Nedan har jag tagit mig friheten att dokumentera de delar/storlekar jag har så att ni som är intresserade kan jämföra och kanske återkomma om ni har delar som jag har missat.

    Click image for larger version

Name:	California Prod.jpg
Views:	1
Size:	51,6 KB
ID:	641265


    Om det skall bli en bra dokumentationstråd borde man kanske skriva att serien skapades/lanserades som en "enklare serie" av Carl-Harry Stålhane 1952, allt enligt boken Stålhane av Eklund/Johansson.
    Slainte Mhath

  • #2
    Här är två samlare - hoppas att länken är OK med bloggägaren!

    Blogg om loppisfynd och retroinredning. Allt från glas och porslin till textil, litografier och möbler från 30- till 80-talet.


    Jag har sett varianter på samma storlek och färg, men där linjerna går annorlunda.
    Last edited by J.J; 2011-10-08, 20:33.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av J.J Visa inlägg

      Jag har sett varianter på samma storlek och färg, men där linjerna går annorlunda.
      Det stämmer bra J.J, jag har två röd/grå skålar av modell SEU där mönstret och färgerna i skålarna är "spegelvända". Tack för länken!
      Slainte Mhath

      Comment


      • #4
        Inverterade färgkombinationer bör finnas på de flesta delarna.

        Comment

        Working...
        X