Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rörstrand - California

Rörstrand - California

Jag tänkte visa upp min California-samling och samtidigt kanske få bekräftat om det finns fler delar eller storlekar som jag har missat.

Jag samlar bara på röda/gråa delar men det vore kul om ni som har andra färger kan visa upp dom här också.

Namn:  Komplett 2 - CHS - California.jpg
Visningar: 3528
Storlek:  29,7 KB

Nedan har jag tagit mig friheten att dokumentera de delar/storlekar jag har så att ni som är intresserade kan jämföra och kanske återkomma om ni har delar som jag har missat.

Namn:  California Prod.jpg
Visningar: 3317
Storlek:  51,6 KB

Om det skall bli en bra dokumentationstråd borde man kanske skriva att serien skapades/lanserades som en "enklare serie" av Carl-Harry Stålhane 1952, allt enligt boken Stålhane av Eklund/Johansson.
    Slainte Mhath

Här är två samlare - hoppas att länken är OK med bloggägaren!

http://porslinan.blogspot.com/p/california.html

Jag har sett varianter på samma storlek och färg, men där linjerna går annorlunda.
    Senast redigerat av J.J den 2011-10-08 klockan 19:33.

Citat Ursprungligen postat av J.J Visa inlägg

Jag har sett varianter på samma storlek och färg, men där linjerna går annorlunda.
    Det stämmer bra J.J, jag har två röd/grå skålar av modell SEU där mönstret och färgerna i skålarna är "spegelvända". Tack för länken!
    Slainte Mhath

Inverterade färgkombinationer bör finnas på de flesta delarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •