Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vem har gjort denna kruka? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har gjort denna kruka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
    Jag tror inte att det är Ekeby pga godsets färg vitbrännande och kanske flintgods och dessutom tycker jag inte blomkrukan ser svensk ut.
    Jo, jag har noterat den vita leran och har inget annat bättre förslag - på svensk mark.
    Vi får avvakta bättre bild av undersidan.

    Comment


    • #32
      SECLA, Portugal

      SECLA grundades 1947 i Caldas da Rainha, ett viktigt keramikcentrum i Portugal och är sedan något år tillbaka nedlagt. SECLA är en förkortning för "Sociedade de Exportação e Cerâmica, Lda."


      Bild från Ciccis tjusiga

      Såhär såg det ut på en av fönsterbrädorna i min lägenhet för några veckor sedan. Strax efter att jag tagit bilden råkade jag sopa ned den lilla fina krukan längst till vänster. Den gick i golvet och…

      Comment


      • #33
        Tack Kaptenen där var det löst, så ser ju den suddiga stämpeln ut Synd att det inte var UE men skoj att ni fick tänka till lite, synd på bildstrulet bara

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
          Jag tillhör skaran som inte ser några bilder och efter första frustationen så blev jag övertygad om att detta helt enkelt var en skojtråd Därför är mina inlägg helt tagna ur luften och endast ett försök att skoja med....
          Jag tyckte också att tråden blev riktigt rolig med kommentarer på icke existerande bilder, så jag följde med i strömmen.
          Gideon: Jag hittar inte VL längre

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
            Jag tyckte också att tråden blev riktigt rolig med kommentarer på icke existerande bilder, så jag följde med i strömmen.
            Gideon: Jag hittar inte VL längre
            Ja det var ditt inlägg som fick mig att tvivla på om tråden var seriös

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
              Ja det var ditt inlägg som fick mig att tvivla på om tråden var seriös
              Jag trodde nästan nI drev med mig
              Igår såg jag 2 krukor till av det märket,så det verkar vara nått vanligt.

              Comment

              Working...
              X