Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skägg...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hallå Lars,
    Du tilldelas medalj och stor applåd för ovanligt bildad och originell frågelek. Hedra den som hedras bör. So long...
    Bifogade filer

    Comment


    • #47
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Lars,
      Du tilldelas medalj och stor applåd för ovanligt bildad och originell frågelek. Hedra den som hedras bör. So long...
      Jag instämmer med Kim von Platen!

      Slänger dessutom in en gubbe med "chin strip and mustach" som visats tidigare, men vem är det?
      Bifogade filer
      p-son

      Comment


      • #48
        Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
        Jag instämmer med Kim von Platen!

        Slänger dessutom in en gubbe med "chin strip and mustach" som visats tidigare, men vem är det?
        Hallå P-son,
        Du är väl jämte Lars F Pesaniens mest välkända skägg...välkommen. Vem killen är vet jag inte, men gissar friskt på att han stammar från södra regionerna och har lera i tankarna.
        En lergök, kanske. Eller P-son själv före det att skägget vuxit ut? Vad tror ni andra.
        So long...

        Comment


        • #49
          Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
          Jag instämmer med Kim von Platen!

          Slänger dessutom in en gubbe med "chin strip and mustach" som visats tidigare, men vem är det?
          Jag har heller inte en aning om vem herrn med "hakrem och mustasch" är trots morotsfärgad ansiktsprydnad.

          Den jag närmast tänker på med "chin strip and mustache" är vår gamle västernhjälte William F Cody, alias Buffalo Bill. (1846-1917).


          Sitting Bull,(1831-1890) 'Tȟatȟáŋka Íyotake - den långsamme' och William F Cody . foto från 1885
          Bifogade filer
          - - - - - - - - - -
          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

          Comment


          • #50
            Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå P-son, Du är väl jämte Lars F Pesaniens mest välkända skägg...välkommen. Vem killen är vet jag inte, men gissar friskt på att han stammar från södra regionerna och har lera i tankarna. En lergök, kanske. Eller P-son själv före det att skägget vuxit ut? Vad tror ni andra. So long...
            Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
            Jag har heller inte en aning om vem herrn med "hakrem och mustasch" är trots morotsfärgad ansiktsprydnad. Den jag närmast tänker på med "chin strip and mustache" är vår gamle västernhjälte William F Cody, alias Buffalo Bill. (1846-1917). Sitting Bull,(1831-1890) 'Tȟatȟáŋka Íyotake - den långsamme' och William F Cody . foto från 1885
            Man kan kanske säga att han var Skånes egen Artur Hazelius. Det berättas om honom att han bjöd andra museimän på någon form av laxermedel vid en auktion i Skåne. Så när dyrgripen som alla ville köpa in utropades var han den enda museimannen i auktionslokalen medan de andra satt på dass.
            Last edited by Polsson; 2011-09-25, 20:27.
            p-son

            Comment


            • #51
              Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              Man kan kanske säga att han var Skånes egen Artur Hazelius. Det berättas om honom att han bjöd andra museimän på någon form av laxermedel vid en auktion i Skåne. Så när dyrgripen som alla ville köpa in utropades var han den enda museimannen i auktionslokalen medan de andra satt på dass.
              Georg Karlin måhända............http://www.kulturen.com/03_om_kultur...s_historia.asp

              Comment


              • #52
                En till "gube"

                Den här då känns han igen?
                Bifogade filer

                Comment


                • #53
                  Hallå Snubben,
                  Hjalmar Branting, kanske, men utan skägg. So long...

                  Comment


                  • #54
                    Muschen är väl fin

                    Helt rätt Kimmen, Du ser det har inte hänt så mycket inom Socialdemokratin fram till våra dagar.

                    Comment


                    • #55
                      Hallå Snubben,
                      Nja, muchen måste nog växa till sig och det skadar nog inte med lite skägg på hakan.
                      Å andra sidan var min "idol" Tage alltid välrakad. Kraften och tillväxten sitter nog på insidan.
                      So long...
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #56
                        Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                        Prylsnubben! Till nästa års utdelning av Årets Skåning, ska jag förslå dig!
                        p-son

                        Comment


                        • #57
                          Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Prylsnubben! Till nästa års utdelning av Årets Skåning, ska jag förslå dig!
                          Tack Polsson, jag känner mig djupt hedrad.

                          Comment


                          • #58
                            Dagens skägg

                            Hallå och god morgon...
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #59
                              Sköggapa....

                              Hallå.
                              "Jag heter Vefulus Silenus och har med stort intresse följt dialogen på den här tråden.
                              Någon hittade på att jag tillhör familjen hundapor, en babianerna närstående art, kraftigt byggd, vacker form, och mitt ansikte inramas av långt, skålformat, grått skägg, som blott på hjässan avbrytes av kortare hår. Den täta, långa fållen är glänsande svart, på undersidan ljust brungrå. Kroppslängden uppgår till stolta 90 cm, Vilever i flockar om 12—30stycken i de täta, otillgängliga skogarna pä Malabarkusten i Indien.
                              Jo, jag tänkte säga att av alla kändisar i dagens skägg är mitt skägg mest likt Karl Marx."

                              So long... gissa gärna på övriga skäggapor...
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #60
                                Ska göra ett försök:
                                No II Oscar II
                                No IV Gustav Vasa.
                                No VII Karl Marx
                                No VIII Kejsar Wilhelm I
                                No IX E.Hemingway
                                No XIV Josef Stalin
                                No XVII Gustav II Adolf
                                Last edited by Bamse; 2011-09-26, 19:19.
                                Holistisk humanist

                                Comment

                                Working...
                                X