Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Syco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
    Vem kan ha gjort den här? Vasen är ca 15 cm hög.
    Drejad av Bruno Karlsson (Carlsson) under hans anställning hos Syco.
    Last edited by simco; 2011-08-07, 21:18. Anledning: infogat "quote" för att lättare kunna koppla inlägget till objektet.

    Comment


    • #32
      Tack Bengt H. Jag hade mina aningar om att det kunde vara Bruno Karlsson, men alla pusselbitar föll inte på plats. Nu när jag vet svaret så känner man igen den bruna glasyren som finns på många saker från SYCO och signaturen har klart släktskap med hur Hällinge-signaturen såg ut.
      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

      Comment


      • #33
        Syco dekor

        Hej
        Undrar om någon vet vad detta uppläggningsfats dekor heter, Årtal? Lär väl finnas en hel serie? Mått 40 x 10. Märkt Syco 4077 Har sett ett liknande som var med gul basfärg.
        Bifogade filer
        ________________________________________________________________________
        "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
        så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
        Då måste man ju nedvärdera nuet."

        Comment


        • #34
          Jag vet inget om ditt fat tyvärr, men tänkte: Vilket utmärkt midsommarfat. Sillen i mitten och tillbehören på sidorna.

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
            Jag vet inget om ditt fat tyvärr, men tänkte: Vilket utmärkt midsommarfat. Sillen i mitten och tillbehören på sidorna.
            En utmärkt idé Kolmårdstrollet.
            ________________________________________________________________________
            "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
            så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
            Då måste man ju nedvärdera nuet."

            Comment


            • #36
              SYCO elefant - design ?

              Undrar om någon vet design på denna elefant från SYCO Keramik ?
              mvh

              //anders h

              Bifogade filer

              Comment


              • #37
                Skål med hästar

                Hej! Vem kan ha gjort denna skål? 14 cm hög och 20cm i diameter. Jag kan inte tyda signaturen.
                Bifogade filer

                Comment


                • #38
                  Jag tror den kommer från Syco keramik.
                  Last edited by Maria; 2009-07-07, 15:06.
                  I’m a real mean bitch!

                  Comment


                  • #39
                    Syco

                    Knud Johansen, SYCO

                    Comment


                    • #40
                      Tack för ditt snabba svar. Jag har nu läst om SYCO och signaturen stämmer. Jag har också sett att Olle Alberius var designer där ett tag. Kan han ha gjort (designat) skålen?

                      Comment


                      • #41
                        Tack för svaret. Det var en svår signatur för mig. Eftersom jag nu läst att Olle Alberius var designer ett tag på företaget så undrar jag om det är han som gjort skålen

                        Comment


                        • #42
                          Motala, Syco eller...?

                          Att jag väljer den här tråden för Motala till den vinröda, högblanka vasen, beror på reliefdekoren och de tre stödpunkterna undertill. Men den kan lika gärna vara från Syco eller någon annanstans ifrån.
                          Jag hoppas att ni kan bena ut det med jämförelser av likadana vaser, eftersom denna uppenbarligen bara haft etikett från början.
                          Bifogade filer
                          Last edited by Gideon; 2011-09-12, 23:31. Anledning: Frågan flyttad från tråden om Motala

                          Comment


                          • #43
                            Mitt första intryck är att leran är för vit. Det kan ju vara en fototeknisk skillnad.

                            Comment


                            • #44
                              Det stämmer att ljuset gjort fotringen vitare än vad den är i verkligheten, och jag tagit ett nytt foto på förmiddagen. Även den är lite för vit.
                              I själva verket är lergodset mer åt det beiga hållet, gul-vitt.
                              Oryx och palm, återkommer de som motiv på andra alster från Motala lervarufabrik?
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Manga64 Visa inlägg
                                Har nog tittat på ett hundratal olika elefantbilder på nätet nu, men hittar inte någon likadan som min, det finns ingen märkning alls, har ni några förslag .
                                Tyvärr så har jag bara den här bilden just nu.
                                Såg att tråden om elefantparaden var "på tapeten" igen så jag passar på att bumpa min elefant. Ingen som har någon ledtråd?
                                Last edited by simco; 2011-08-07, 21:16. Anledning: infogat "quote" för att lättare kunna koppla inlägget till objektet.
                                Slainte Mhath

                                Comment

                                Working...
                                X