Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad jobbar ni med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad jobbar ni med?

    Själv jobbar jag på sjukhuset i Lund på logistikavdelningen.

    Det jag undrar mest är om ni jobbar/jobbat i "antik kretsarna"?
    Ni kanske driver någon liten antikaffär eller kanske jobbar på
    någon auktionshus?
    Eller ni har det mest som en hobby?

    Det är i alla fall min dröm att jobba i någon auktionsaffär eller på ett auktionshus!
    (Arbetsansökan)
    Det mesta jag postar här är saker jag förr eller senare kommer sälja. Så är ni intresserade av något så är det bara att höra av er! Annars har jag alltid massa saker ute på tradera. [URL="http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=388757&listtype=Auction"]http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=388757&listtype=Auction[/URL]

  • #2
    Alla arbetar med antikviteter och därför vågar ingen svara.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av stubbe Visa inlägg
      Alla arbetar med antikviteter och därför vågar ingen svara.
      Jasså, du arbetar med antikviteter, stubbe?
      Holistisk humanist

      Comment


      • #4
        Inga kommentarer....

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av stubbe Visa inlägg
          Inga kommentarer....
          Tack för kommentaren!
          Holistisk humanist

          Comment


          • #6
            Jag har nog mött er alla i mitt jobb med antikviteter som jag har hållit på med i över 25 år. Jag vill dock ej röja min identitet.

            Comment


            • #7
              Jag jobbar dessvärre inte med det som är min hobby men såsmåningom SKA jag göra det. Allt handlar om att våga men också besitta kunskap. Sen får man inte vara naiv och tro att "bara för att jag tycker om det ska andra köpa det".
              Det som egentligen hindrar mig just nu är okunskapen vad gäller bokföring och de olika regler o lagar som råder. (kanske man ska gå på en kvällskurs?)
              By the way: Jag jobbar med administration.
              Bara nyfiken

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Eva-lena Visa inlägg
                Jag jobbar dessvärre inte med det som är min hobby men såsmåningom SKA jag göra det. Allt handlar om att våga men också besitta kunskap. Sen får man inte vara naiv och tro att "bara för att jag tycker om det ska andra köpa det".
                Det som egentligen hindrar mig just nu är okunskapen vad gäller bokföring och de olika regler o lagar som råder. (kanske man ska gå på en kvällskurs?)
                By the way: Jag jobbar med administration.
                Det är just sådant som revisorer är till för.
                Kostar inte mer än 1000:- i månaden om man gör grundjobbet själv. D v s lägger kvitton i ordning samt har koll på inköp och försäljning.

                Comment


                • #9
                  Hallå alla proffs,
                  Alltid roligt att lära känna personen bakom en anonym avatar. Många har väl berättat lite om sin bakgrund i det sammanhanget, men ändå.

                  Själv är jag reklamman och författare på äldre dar och har skrivit bl a en bok om samlare och en annan om Antikrundan. Svamlare alltså.
                  So long....

                  Comment


                  • #10
                    Jag är säljare inom en helt annan branch . Distrikt från Nyköping och hela norra Sverige, dvs hinner titta in på en hel del loppisar och antikaffärer under rasterna på mina resor.

                    Comment


                    • #11
                      IT-nörd o då behövs en motpol

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                        Jag har nog mött er alla i mitt jobb med antikviteter som jag har hållit på med i över 25 år. Jag vill dock ej röja min identitet.
                        Helt omöjligt att du har träffat mig!

                        Ändrat inriktningen från rättspsykiatri till röntgen! Jobbar inom vården asså!
                        Last edited by bonnie; 2011-07-16, 00:50.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                          Jag har nog mött er alla i mitt jobb med antikviteter som jag har hållit på med i över 25 år. Jag vill dock ej röja min identitet.
                          Jultomten alltså !

                          Comment


                          • #14
                            Jaha Bonnie - men möten kan ske på så många olika sätt, jag är övertygad om att jag har mött även dig i min yrkesutövning. För att förstå vad det kan handla om måste men spänna sin fantasi till det yttersta.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                              Jaha Bonnie - men möten kan ske på så många olika sätt, jag är övertygad om att jag har mött även dig i min yrkesutövning. För att förstå vad det kan handla om måste men spänna sin fantasi till det yttersta.
                              Radio eller tv då alltså

                              Comment

                              Working...
                              X