Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta för något, hjälp mig någon :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vad är detta för något, hjälp mig någon :)

    Hej!

    Kan någon kunnig människa hjälpa mig med vad detta är för något, den är gammal, det syns tydligt, du kan ta isär det i 3 delar och inuti är den ihålig.

    Men jag har ingen aning om vad det är

    Tacksam för hjälp

    Mvh Monika
    Bifogade filer

  • #2
    Kan det vara en sorts sy-burk med en "strump-stoppar-grej" på? Hur stor är den?
    Se denna länk med en "strump-stoppar-grej", den har säkert ett vackert namn men jag kommer inte på nåt just nu. Välkommen till forumet!

    Nu kommer jag att spoliera min egen marknad, för nu har jag tänkt lära ut hur man stoppar sockor! För att laga hål i yllesockor är en självk...


    och lite senare kom jag på att den lilla hatten kanske är för barnstrumpor och locket/hatten är för vuxenstrumpor, två i en manick...
    Last edited by viol; 2011-07-06, 00:13.
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
      Kan det vara en sorts sy-burk med en "strump-stoppar-grej" på? Hur stor är den?
      Se denna länk med en "strump-stoppar-grej", den har säkert ett vackert namn men jag kommer inte på nåt just nu. Välkommen till forumet!

      Nu kommer jag att spoliera min egen marknad, för nu har jag tänkt lära ut hur man stoppar sockor! För att laga hål i yllesockor är en självk...


      och lite senare kom jag på att den lilla hatten kanske är för barnstrumpor och locket/hatten är för vuxenstrumpor, två i en manick...
      Hejsan o tackar allra ödmjukast för ditt svar Viol..
      Låter väl som det skulle kunna stämma det du skrev ang mitt lilla objekt.
      Undrar hur många år på nacken den kan ha? Får väl leva i ovisshet antar jag

      Comment


      • #4
        Jag misstänker att viol har alldeles rätt vad gäller användningsområdet. Jag är ganska säker på att den är rysk och förmodligen från slutet av 1800-talet. Färg och dekor påminner starkt om de ryska skålarna i trä.

        Comment


        • #5
          Kul!

          tack för svaret jag tycker det är så kul att få reda på vad det är man har hemma
          jag försår inte hur ni kan allt, jag är imponerad

          Comment


          • #6
            Jag är benägen att hålla med de som föreslår manick för strumpstoppning.

            Comment

            Working...
            X