Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig symaskin hos Lidl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Billig symaskin hos Lidl

    Den här veckan har Lidl ett specialpris på symaskinen SilverCrest modell 8750. Priset är 799 kronor, billigt onekligen. Man påstås kunna sy alla slags tänkbara sömmar på den. Någon som känner till något om den maskinen?

    Jag tänkte att det skulle vara trevligt att ha en symaskin på landet och slippa släpa med den ordinarie Berninan utifall inspirationen skulle rinna till. När jag kom till min Lidl-butik och frågade efter symaskinen fick jag till svar att de hade ingen framme men kunde hämta en åt mig. De var helt oförstående när jag förklarade att jag inte tänkte köpa någon maskin med mindre än att jag fick åtminstone titta på den först, men se det gick inte alls - vad som gällde var att köpa grisen i säcken, betala maskinen, ta sin kartong och packa sig iväg.

    Kanske bättre att satsa på en begagnad Bernina eller något annat välkänt märke?

  • #2
    Jag kände igen din avatar så väl och tänkte "Var har jag sett de fina fåglarna?" Höjer huvudet, tittar till vänster och där sitter de! Också! Underbart tryck!

    Kanske bäst jag säger något om symaskiner också. Om LIDL:s har jag ingen aning men bojkottar gärna den firman... Billiga symaskiner ser jag här och där, även t ex Rusta. Vet inget om dessa heller.

    Dock tycker jag mig ha förstått att det kan finnas även nya märkesmaskiner till bra pris. Jag vet att Berninan är en fin maskin (mamma hade en), har själv kört med Pfaff på gott och ont, syrrorna med andra märken, så jag har provat allt.

    Min nya Pfaff kostade inte mycket alls, ändå var det inte den billigaste. Dock har just denna en del stora nackdelar för mig. (Då jag är handikappad köpte jag grisen i säcken... Trodde jag visste jag Pfaff var men dom får visst hjärnsläpp ibland)

    Köpt begagnat har jag också gjort och det har gått bra.

    Jag surrar hit och dit men tror alltså att det går hitta ett känt märke - ny eller begagnad maskin - för en rätt billig peng.

    Comment


    • #3
      Jag avråder dig starkt att köpa en symaskin på Lidl. Det är ingen kedja för symaskiner utan möjligtvis mat. (Jag bojkottar den dock då deras personalpolitik är eller alla fall var, under all kritik, t.ex inga toalettbesök under arbetstid etc, men det är en HELT ANNAN fråga...;-) )

      Bättre begagnat finns, men välj då gärna ett "känt" märke, oftast kan man då finna ev. reservdelar lättare om det skulle behövas. Bernina, Pfaff, Husqvarna, Brother är några....en hyfast symaskin får du för ca 2-3000 kr och då kan du sy för "husbehov". Vet en person som köpte Ikeas symaskin, den höll inte ens för husbehov och ev. reparatörer tar inte i den med tång...

      I mina ögon ska en symaskin ändå vara en mindre investering...man får det man betalar för....
      Lycka till!
      http://gilasgrotta.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Tack Gila! Jag har funderat lite och själv kommit fram till att jag ska avstå från Lidls erbjudande - och även från andra "skumma" märken som man aldrig hört talas om. Eftersom jag har en 30 år gammal Bernina som gått klanderfritt i alla år ska jag nog försöka hitta en liknande maskin på begagnatmarknaden. Är man på landet en längre tid och inspirationen rinner till så är det roligt att alltid ha symaskinen till hands.

        Comment


        • #5
          P.S. Gila. Trevlig blogg du har, jag kommer att hälsa på där ibland.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Koala Visa inlägg
            P.S. Gila. Trevlig blogg du har, jag kommer att hälsa på där ibland.
            Tack tack och välkommen dit är du har tid.
            http://gilasgrotta.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Har du hittat någon bättre beg symaskin ?
              http://gilasgrotta.blogspot.com/

              Comment


              • #8
                Jag råkade nämna saken för en väninna, tillika granne, och det visade sig att hennes gamla men obetydligt använda Husqvarna 2000 sedan åtskilliga år bara stod och samlade damm i klädkammaren. För 200 kronor och en flaska Amarone blev den min. Efter en omsorgsfull smörjning går den galant.

                Comment


                • #9
                  Bra där ! Oj, nu blev jag sugen på Amarone...
                  http://gilasgrotta.blogspot.com/

                  Comment

                  Working...
                  X