Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 3 4 5 6
Resultat 51 till 53 av 53

Ämne: Bröderna Lomarkers Keramik i Kil - Värmland

Jag skapade ett konto för att bidra med ett par bilder på Lomarkers keramik :) Jag har precis börjat samla på mig några föremål då jag själv är en Lomarker. Walter var min mammas farfar. Tyvärr är det väldigt svårt att hitta deras keramik här nere i Göteborg så jag får fortsätta att leta på tradera. Kanonkul att se alla era bilder!
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Hej och ett senkommet välkommen till PES! Kul att du visar och kan ge säker information!
    För snart tio år sedan visade jag ett fat från Bröderna och som säkert var dekorerat av någon amatör #17 http://precisensan.com/antikforum/sh...light=lomarker
    Här ett knappt hälften så stort fat (14 cm Ø) och från tiden före loggan med lodjuret. Signaturen KL har dekorerat och även skrivit dit Varberg. Artikelnummer 75.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Hej! Ser att det inte varit så mycket aktivitet här på ett tag men håller tummarna. Jag har ärvt några koppar med fat, blå/gula med mer eller mindre tydliga stämplar. Har ett fat med riktigt tydlig stämpel. När jag googlar hittar jag i stort sett ingenting om dessa, får bara träffar på de vackra dekorerade faten ni andra delar med er av.
    Är det någon här som vet lite mer om kopparna fat?
    Hälsningar Ulrica
    Namn:  9F2618D1-F8C4-484C-BE84-F3C12D6865B5.jpg
Visningar: 45
Storlek:  69,3 KB
    Namn:  81CEFF4E-3184-4687-A1AF-3F395DC02993.jpg
Visningar: 42
Storlek:  44,4 KB
    Namn:  4205F115-0B7D-4D89-B168-0F6CECA8E64F.jpg
Visningar: 21
Storlek:  97,3 KB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •