Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sonja Andersén eller Sonja Andersen tunt drejad skål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sonja Andersén eller Sonja Andersen tunt drejad skål

    Tunt drejad skål höjd (5 cm) signerad Sonja Andersén eller Sonja Andersen och med sigill.

    Den här typen av väldrejade skålar, invändigt glaserade, stöter jag då och då på. Den senaste var dansk och signerad Tusbo (Harry Nielsen).

    Denna skål av Sonja A. såldes med två Arabia-föremål, men jag misstänker att den är dansk eller svensk.

    Här det någon som känner till Sonja A?
    Bifogade filer

  • #2
    En liten skål och en liten kanna med signaturen Sonja Andersén och en rundad fyrkantig stämpel precis som Kaptenen visat på starten av tråden och jag upprepar frågan - är det någon som känner till Sonja A?
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Sonja A

      Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      En liten skål och en liten kanna med signaturen Sonja Andersén och en rundad fyrkantig stämpel precis som Kaptenen visat på starten av tråden och jag upprepar frågan - är det någon som känner till Sonja A?
      Sonja Anders’en var min mormor. Hon var född Bredström och syster med formgivaren Brit Bredström. Från Borås, men bodde under 50- och 60-talet i Friluftsstaden i Malmö där hon också hade sin verkstad (delade den under en period med Signe Persson Melin).

      Comment


      • #4
        Stort tack till ChatarinaFo för info från säker källa (och med bra sökord!).

        Comment

        Working...
        X